Stille på rykteflommen for tiden, er det ingen som leker med en aldri så liten tanke om noe spennende for historisk racing/rally?
Holm Jacob
Ingen rykter!!?
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Ingen rykter!!?
Fordkjører
-
- Grease monkey
- Posts: 14
- Joined: 02 Aug 2012, 21:18
- Location: Frogner
Jeg får legge ut ett "rykte" om meg selv da:
Driver for tiden å bygger på en Escort MK1 Twin Cam for bruk i klasse 15 i rally.
Motoren blir bygget i disse dager og karosseriet henger ennå i vippa og blir sømsveiset og tatt hånd om.
Delene strømmer sakte men sikkert inn på verkstedet og jeg har nok til å legge ned MANGE timer på verkstedet framover....
Målet er at bilen er ferdig til neste år forhåpentligvis til Aurskog Høland runden som er lokal løp for min del. Planen er også at jeg eventuelt kan kaste meg med på litt baneløp ved å kun bytte litt oppsett.
Ser jo den at jeg ikke kommer til å bli mest effektiv på banen da både bil og motor vil bli bygget for å gå på skogen, men jeg kan sikker få det moro allikevel.
Har for øvrig fått god hjelp av aktive "historiske racere" siden man i følge meg selv må ha flaks, erfaring, mange timer i bøker og på nett for å tolke Homologering og papirer riktig. Men moro skal det bli når Twin camen skriker innover de dype skoger.
Og ja jeg vet det.... Bruke en slik bil på skogen da....!!! Det var jo det de ble brukt til og det er Rally som er min sykdom. Noe jeg ennå ikke har funnet noen som helst slags medisin mot på apoteket!
Mvh
Ole Kr Stenslet
Driver for tiden å bygger på en Escort MK1 Twin Cam for bruk i klasse 15 i rally.
Motoren blir bygget i disse dager og karosseriet henger ennå i vippa og blir sømsveiset og tatt hånd om.
Delene strømmer sakte men sikkert inn på verkstedet og jeg har nok til å legge ned MANGE timer på verkstedet framover....
Målet er at bilen er ferdig til neste år forhåpentligvis til Aurskog Høland runden som er lokal løp for min del. Planen er også at jeg eventuelt kan kaste meg med på litt baneløp ved å kun bytte litt oppsett.
Ser jo den at jeg ikke kommer til å bli mest effektiv på banen da både bil og motor vil bli bygget for å gå på skogen, men jeg kan sikker få det moro allikevel.
Har for øvrig fått god hjelp av aktive "historiske racere" siden man i følge meg selv må ha flaks, erfaring, mange timer i bøker og på nett for å tolke Homologering og papirer riktig. Men moro skal det bli når Twin camen skriker innover de dype skoger.
Og ja jeg vet det.... Bruke en slik bil på skogen da....!!! Det var jo det de ble brukt til og det er Rally som er min sykdom. Noe jeg ennå ikke har funnet noen som helst slags medisin mot på apoteket!
Mvh
Ole Kr Stenslet
Hei, Lenge siden jeg har kjørt Historisk (2004 sesongen). Følger likevel med litt på hva som skjer og benytter anledningen til positiv ryktespredning
Min sønn var på teorikurs hos Bilsportforbundet i går. En av deltagerne på kurset bygger Volvo 142 og fortalte at han skal kjøre "historisk".
Kanskje gammelt rykte? Ny deltaker som dere nnå ikke vet om?
Iom at det er førerkortkrav i Historisk racing har min sønn ikke lov til å delta ennå.
Planen er derfor å finne en annen klasse i ventetiden. Hvis han beholder interessen fremover kan det vel hende han dukker opp i historisk.
Min sønn var på teorikurs hos Bilsportforbundet i går. En av deltagerne på kurset bygger Volvo 142 og fortalte at han skal kjøre "historisk".
Kanskje gammelt rykte? Ny deltaker som dere nnå ikke vet om?
Iom at det er førerkortkrav i Historisk racing har min sønn ikke lov til å delta ennå.
Planen er derfor å finne en annen klasse i ventetiden. Hvis han beholder interessen fremover kan det vel hende han dukker opp i historisk.