Klasse 9 for 2015

Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Klasse 9 for 2015

Post by Rune R » 08 Jan 2015, 11:39

Det er litt farlig å leke med navn. Noen liker ikke å bli omtalt, noen kan bli fornærma for det motsatte og sånn kan vi finne mange rare grunner for at ingenting skrives om noen som helst. Her kommer et untak.
Navna under her er en kombinasjon av personer jeg vet sier de skal kjøre, og personer som har kjørt i 2014. Selvsagt er det stor stas om noen melder fra om at de mangler på listen.

G -1600
Ole Einar Viko Escort TC
John O Aursand Alfa
Kristian Pandur Escort TC

G o/1600
Aiman Timraz Escort RS 1600
Thomas Nielsen Madaz RX2
Ove Billerud Volvo
Gudmund Gulbrandsen Volvo 142
Bjørn Kristen Dahl Volvo 142
Morten Thomte Ascona xf
Sten Granberg Porsche 911
Jon Ivar Bydal BMW 2002
Morten Gjerløw Larsen Escort BDA
Geir Muren BMW 2002
Gudbrand Dahl BMW 2002


H u/2,5 liters
Mathias Havdal Escort BDG MK1
Bent Edw Lundbye Escort BDG MK1
Rune Rødset Kadett GT/E
Sigve Kristensen Escort RS 2000
Svein Petter Silseth Escort BDG MK1
Ola Svendsen Escort BDG MK1
Marius Billerud Volvo

H o/2,5 liter
Marius Thormodsen / Morten Kristmoen Camaro
Bjørn Andreas Viko Camaro
Hans Peter Havdal Porsche RSR
Mads Gjerdrum Porsche RSR

I
Robert Skaugerud Kadett GT/E
Eivind Larsen Ascona B
Erik Hansen Scirocco

Faktisk er dette så mange at vi snart kan leke med tanken på rene G og H/I felt.
Hvem kommer i 2015 og står ikke på listen?
Last edited by Rune R on 09 Feb 2015, 21:52, edited 3 times in total.

Mads Gjerdrum
Mid-fielder
Posts: 58
Joined: 07 Jun 2007, 21:46
Location: Nesøya

Klasse 9 for 2015

Post by Mads Gjerdrum » 26 Jan 2015, 23:23

Det kunne vært interessant å få en bekreftelse fra de som har bil klar og som skal kjøre hele sesongen i H, spesielt med tanke på deling av H under og over 2500ccm. Det vil bli trist om det kun er et par biler i H over 2500ccm, da er kanskje deling ikke like aktuelt ennå ?

Når det gjelder Camaroen er planen at den blir en H bil om vi finner dokumentasjon på at tørrsump ble brukt på 302. Hvis ikke beholdes den trolig som G bil. Noen som kan hjelpe med info om tørrsump ble brukt og er lovlig for Camaro 1969 302 ?

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 27 Jan 2015, 07:29

Eg er enig i at det må være sannsynlig det blir minst 5 i klassen, dersom ein skal dele. Men merk at det er størst sjanse for maks NM poeng om du kjøre akkurat i den klassen med 5. I ein klasse med 10 er det dobbelt så mange om beinet.
Sjølv om det er enda ein RSR, altså RSR nr 4 på gang, så bør ein ikkje legge opp til deling før vi veit om det blir kjøring. Spørsmålet vi ender opp med blir da: Når veit vi det? Vi kan jo aldri vite kven som stiller på løp, det er trass alt ikkje tvang i denne leiken :).
Dersom Mads likevel ikkje lagar H bil av Camaro, og det ligg an til at ein av dei 3 RSR ikkje blir klar til sesongen, då er grunnlaget for å dele mulig i tynnaste laget.

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 27 Jan 2015, 21:27

Pr I dag er det 4 sikre H biler over 2500ccm som skal kjøre i 2015.
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

Mads Gjerdrum
Mid-fielder
Posts: 58
Joined: 07 Jun 2007, 21:46
Location: Nesøya

Post by Mads Gjerdrum » 27 Jan 2015, 21:36

Vi satser friskt på slicks dekk med eller uten tørrsump, så det blir Periode H på Morten i Camaro :D

Da er vi ihvertfall 5 stk. over 2500ccm, men håper naturligvis på et større startfelt med mange flere forskjellige H biler.

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 27 Jan 2015, 21:43

Bra Mads :D får håpe alle stiller.
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

hp racing
Grease monkey
Posts: 14
Joined: 04 Nov 2005, 17:33

Post by hp racing » 27 Jan 2015, 22:40

4takt wrote:Bra Mads :D får håpe alle stiller.
Ny servisert RSR stiller på Våler 9. mai!

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 27 Jan 2015, 23:30

Betyr det da at det er delt og står i reglementet fra Bilsportforbundet, eller er det foreløpig valgfritt ?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 28 Jan 2015, 12:26

Hva slags bil skal Per Olav kjøre?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 28 Jan 2015, 21:31

Atle, det betyr kun at det var dette NBF sa de ville gå for da vi hadde møte med dem om reglement 2015.
Kan forresten melde at Jan Rhoar ble overrasket da han hørte noen har antyda at hans RSR ikke skulle bli ferdig til sesongstart. Hvor det kom fra visste ikke han.
Last edited by Rune R on 29 Jan 2015, 08:43, edited 1 time in total.

User avatar
Per Olav
Grease monkey
Posts: 13
Joined: 29 Dec 2013, 11:05
Location: Nykirke

Post by Per Olav » 28 Jan 2015, 21:42

He he :lol: Ryktene har løpt løpsk her. Amazon og jeg fortsetter i F, Edwin.

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 29 Jan 2015, 10:34

Da er Per Olav bytta med Sten Granberg. 8)

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 24 Feb 2015, 19:58

Det blir dessverre ikke historisk racing på meg i i 2015. 12 løp i snitt i 41 år kan slite på motivasjonen, jeg må derfor skifte "beite" i 2015.

I år blir hovedfokus rallysprinter og bakkeløp på asfalt i Norge, Sverige og Danmark. Påny dukker "Romnesløpet" i Skien opp igjen på terminlisten, trolig i august. Dette asfaltbakkeløpet blir i år bedre enn noen gang med en interessant og forlenget trasee. Ideell for historiske racingbiler!

Osnabrücker Bergrennen 15. - 16. august kan også få besøk av en rød BDA Escort, etter 248 kjørte bakkeløp i Norge og Sverige hadde det vært artig og rette blikket mot bergrennen og Tyskland.

Jeg ønsker alle en riktig god racingsesong, kjenner det kan komme en mindre abstinens i løpet av året, fightene i 2014 med spesielt Rune Rødseth var en høydare av rang!

Jobber med gjenoppbygging av Tikka-Escorten (ex Ford Motor Norge gruppe 5), det kan bli "terapiturer" med bilen på noen racingløp til sommeren.

[URL=http://s177.photobucket.com/user/mathes ... k.jpg.html][IMG]
Fordkjører

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 24 Feb 2015, 20:09

Så.....etpar Tikkabilder fra 1970 og 2015:

Image

Image
Fordkjører

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 24 Feb 2015, 20:34

......det var som bare f, her kommer bildet fra 1970:

Image
Fordkjører

Post Reply