Klasse 9 for 2015
Klasse 9 for 2015
Det er litt farlig å leke med navn. Noen liker ikke å bli omtalt, noen kan bli fornærma for det motsatte og sånn kan vi finne mange rare grunner for at ingenting skrives om noen som helst. Her kommer et untak.
Navna under her er en kombinasjon av personer jeg vet sier de skal kjøre, og personer som har kjørt i 2014. Selvsagt er det stor stas om noen melder fra om at de mangler på listen.
G -1600
Ole Einar Viko Escort TC
John O Aursand Alfa
Kristian Pandur Escort TC
G o/1600
Aiman Timraz Escort RS 1600
Thomas Nielsen Madaz RX2
Ove Billerud Volvo
Gudmund Gulbrandsen Volvo 142
Bjørn Kristen Dahl Volvo 142
Morten Thomte Ascona xf
Sten Granberg Porsche 911
Jon Ivar Bydal BMW 2002
Morten Gjerløw Larsen Escort BDA
Geir Muren BMW 2002
Gudbrand Dahl BMW 2002
H u/2,5 liters
Mathias Havdal Escort BDG MK1
Bent Edw Lundbye Escort BDG MK1
Rune Rødset Kadett GT/E
Sigve Kristensen Escort RS 2000
Svein Petter Silseth Escort BDG MK1
Ola Svendsen Escort BDG MK1
Marius Billerud Volvo
H o/2,5 liter
Marius Thormodsen / Morten Kristmoen Camaro
Bjørn Andreas Viko Camaro
Hans Peter Havdal Porsche RSR
Mads Gjerdrum Porsche RSR
I
Robert Skaugerud Kadett GT/E
Eivind Larsen Ascona B
Erik Hansen Scirocco
Faktisk er dette så mange at vi snart kan leke med tanken på rene G og H/I felt.
Hvem kommer i 2015 og står ikke på listen?
Navna under her er en kombinasjon av personer jeg vet sier de skal kjøre, og personer som har kjørt i 2014. Selvsagt er det stor stas om noen melder fra om at de mangler på listen.
G -1600
Ole Einar Viko Escort TC
John O Aursand Alfa
Kristian Pandur Escort TC
G o/1600
Aiman Timraz Escort RS 1600
Thomas Nielsen Madaz RX2
Ove Billerud Volvo
Gudmund Gulbrandsen Volvo 142
Bjørn Kristen Dahl Volvo 142
Morten Thomte Ascona xf
Sten Granberg Porsche 911
Jon Ivar Bydal BMW 2002
Morten Gjerløw Larsen Escort BDA
Geir Muren BMW 2002
Gudbrand Dahl BMW 2002
H u/2,5 liters
Mathias Havdal Escort BDG MK1
Bent Edw Lundbye Escort BDG MK1
Rune Rødset Kadett GT/E
Sigve Kristensen Escort RS 2000
Svein Petter Silseth Escort BDG MK1
Ola Svendsen Escort BDG MK1
Marius Billerud Volvo
H o/2,5 liter
Marius Thormodsen / Morten Kristmoen Camaro
Bjørn Andreas Viko Camaro
Hans Peter Havdal Porsche RSR
Mads Gjerdrum Porsche RSR
I
Robert Skaugerud Kadett GT/E
Eivind Larsen Ascona B
Erik Hansen Scirocco
Faktisk er dette så mange at vi snart kan leke med tanken på rene G og H/I felt.
Hvem kommer i 2015 og står ikke på listen?
Last edited by Rune R on 09 Feb 2015, 21:52, edited 3 times in total.
-
- Mid-fielder
- Posts: 58
- Joined: 07 Jun 2007, 21:46
- Location: Nesøya
Klasse 9 for 2015
Det kunne vært interessant å få en bekreftelse fra de som har bil klar og som skal kjøre hele sesongen i H, spesielt med tanke på deling av H under og over 2500ccm. Det vil bli trist om det kun er et par biler i H over 2500ccm, da er kanskje deling ikke like aktuelt ennå ?
Når det gjelder Camaroen er planen at den blir en H bil om vi finner dokumentasjon på at tørrsump ble brukt på 302. Hvis ikke beholdes den trolig som G bil. Noen som kan hjelpe med info om tørrsump ble brukt og er lovlig for Camaro 1969 302 ?
Når det gjelder Camaroen er planen at den blir en H bil om vi finner dokumentasjon på at tørrsump ble brukt på 302. Hvis ikke beholdes den trolig som G bil. Noen som kan hjelpe med info om tørrsump ble brukt og er lovlig for Camaro 1969 302 ?
Eg er enig i at det må være sannsynlig det blir minst 5 i klassen, dersom ein skal dele. Men merk at det er størst sjanse for maks NM poeng om du kjøre akkurat i den klassen med 5. I ein klasse med 10 er det dobbelt så mange om beinet.
Sjølv om det er enda ein RSR, altså RSR nr 4 på gang, så bør ein ikkje legge opp til deling før vi veit om det blir kjøring. Spørsmålet vi ender opp med blir da: Når veit vi det? Vi kan jo aldri vite kven som stiller på løp, det er trass alt ikkje tvang i denne leiken .
Dersom Mads likevel ikkje lagar H bil av Camaro, og det ligg an til at ein av dei 3 RSR ikkje blir klar til sesongen, då er grunnlaget for å dele mulig i tynnaste laget.
Sjølv om det er enda ein RSR, altså RSR nr 4 på gang, så bør ein ikkje legge opp til deling før vi veit om det blir kjøring. Spørsmålet vi ender opp med blir da: Når veit vi det? Vi kan jo aldri vite kven som stiller på løp, det er trass alt ikkje tvang i denne leiken .
Dersom Mads likevel ikkje lagar H bil av Camaro, og det ligg an til at ein av dei 3 RSR ikkje blir klar til sesongen, då er grunnlaget for å dele mulig i tynnaste laget.
-
- Mid-fielder
- Posts: 58
- Joined: 07 Jun 2007, 21:46
- Location: Nesøya
Atle, det betyr kun at det var dette NBF sa de ville gå for da vi hadde møte med dem om reglement 2015.
Kan forresten melde at Jan Rhoar ble overrasket da han hørte noen har antyda at hans RSR ikke skulle bli ferdig til sesongstart. Hvor det kom fra visste ikke han.
Kan forresten melde at Jan Rhoar ble overrasket da han hørte noen har antyda at hans RSR ikke skulle bli ferdig til sesongstart. Hvor det kom fra visste ikke han.
Last edited by Rune R on 29 Jan 2015, 08:43, edited 1 time in total.
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Det blir dessverre ikke historisk racing på meg i i 2015. 12 løp i snitt i 41 år kan slite på motivasjonen, jeg må derfor skifte "beite" i 2015.
I år blir hovedfokus rallysprinter og bakkeløp på asfalt i Norge, Sverige og Danmark. Påny dukker "Romnesløpet" i Skien opp igjen på terminlisten, trolig i august. Dette asfaltbakkeløpet blir i år bedre enn noen gang med en interessant og forlenget trasee. Ideell for historiske racingbiler!
Osnabrücker Bergrennen 15. - 16. august kan også få besøk av en rød BDA Escort, etter 248 kjørte bakkeløp i Norge og Sverige hadde det vært artig og rette blikket mot bergrennen og Tyskland.
Jeg ønsker alle en riktig god racingsesong, kjenner det kan komme en mindre abstinens i løpet av året, fightene i 2014 med spesielt Rune Rødseth var en høydare av rang!
Jobber med gjenoppbygging av Tikka-Escorten (ex Ford Motor Norge gruppe 5), det kan bli "terapiturer" med bilen på noen racingløp til sommeren.
[URL=http://s177.photobucket.com/user/mathes ... k.jpg.html][IMG]
I år blir hovedfokus rallysprinter og bakkeløp på asfalt i Norge, Sverige og Danmark. Påny dukker "Romnesløpet" i Skien opp igjen på terminlisten, trolig i august. Dette asfaltbakkeløpet blir i år bedre enn noen gang med en interessant og forlenget trasee. Ideell for historiske racingbiler!
Osnabrücker Bergrennen 15. - 16. august kan også få besøk av en rød BDA Escort, etter 248 kjørte bakkeløp i Norge og Sverige hadde det vært artig og rette blikket mot bergrennen og Tyskland.
Jeg ønsker alle en riktig god racingsesong, kjenner det kan komme en mindre abstinens i løpet av året, fightene i 2014 med spesielt Rune Rødseth var en høydare av rang!
Jobber med gjenoppbygging av Tikka-Escorten (ex Ford Motor Norge gruppe 5), det kan bli "terapiturer" med bilen på noen racingløp til sommeren.
[URL=http://s177.photobucket.com/user/mathes ... k.jpg.html][IMG]
Fordkjører
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact: