Ford 1300 GT

Hvem kommer til start med hva, hvem bygger, hvem kjøper....
User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Ford 1300 GT

Post by LKE » 04 Oct 2005, 15:28

Ser ut som vi har en på vei hit fra DK..

http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpB ... opic&t=814

Hvem er denne mannen, tro?
V.S-H
Norge
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 04 Oct 2005, 15:45

Tøft! Så denne bilen i København i fjor. Den så fin ut.

Håper den forblir i historisk racing!

Men hvem er så den mystiske kjøper'n?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
VSH
Pitcrew
Posts: 16
Joined: 05 Oct 2005, 09:18
Location: Kongsberg

Eier av 1300 GT

Post by VSH » 05 Oct 2005, 09:31

Hei, det er vel da på tide å presentere seg selv.

Jeg heter altså Vidar Sten-Halvorsen og har nettopp kjøpt Per Rasmussens 1300 GT med hensikt å delta i historiksk racing i Norge neste år. Bilen virker ok, skal få ubermekaniker Lislien til å se over den.

Dette blir å gå tilbake til utgangspunktet for meg da min første bil ble bygget fra en Escort MkI 1100, via Mexico til 1700 Lotus TwinCam med L1 kammer og 45 Webere etc. for ca 20 år siden. Siden har det vært et par Jaguar E-types bl.a...

Vi var nok litt forut for vår tid her oppe på Kongsberg den gangen og leide banene på Kinnekulle og Karlskoga for å kjøre "Gatebil". Noen av de som senere stiftet Gatebil organisasjonen var fra Kongsberg og ble nok inspirert av dette og dannet senere det som har utviklet seg til noe stort.

Jeg har ikke tidliger vært aktiv utøver men kommer til å stille som mosjonist neste år. Forøvrig sitter jeg i NMK Kongsberg sitt styre hvor vi neste sommer kommer til å åpne noe vi tror blir et av Norges beste gokart anlegg, kom å kjør!

På Kongsberg er vi iferd med å få opp et brukbart miljø rundt historisk racing, med både Havdal og Mathis sine biler under revisjon. I tillegg er det på trappene et Mini prosjekt tror jeg.

mvh

Vidar Sten-Halvorsen
Kongsberg

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 05 Oct 2005, 09:47

Du store ..! Det spirer og gror ! Ser vi snart nødvendigheten av å dele opp heatene for neste sesong ??? Velkommen Vidar !! - nå må vi snart få Åsmund til å si opp jobben, og begynne hel-tid som "historisk-mekaniker....." !! :lol:

User avatar
VSH
Pitcrew
Posts: 16
Joined: 05 Oct 2005, 09:18
Location: Kongsberg

Post by VSH » 05 Oct 2005, 16:04

Takk Dag-Henning, joda unge Lislien gliste da jeg fortalte om bilen, han får en travel vinter..

Vidar

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 06 Oct 2005, 07:41

Velkommen "om bord" Vidar - og grattis med ny ervervet bil!

Flere 1300 biler er jo akkurat det vi trenger :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 06 Oct 2005, 09:04

Grattis med rå bil! En Escort 1300 GT var akkurat det vi trengte! :wink:
Peder
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 06 Oct 2005, 09:17

Birger, - er du klar ??!! Nå er jo Escort en G-bil , men først i mål er først i mål...... :wink:
DH

User avatar
VSH
Pitcrew
Posts: 16
Joined: 05 Oct 2005, 09:18
Location: Kongsberg

Post by VSH » 06 Oct 2005, 09:59

Takk for hyggelig kommentarer, husk at jeg er fersk i gamet så jeg forventer ikke å hevde meg så voldsomt i starten.

Vidar

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 06 Oct 2005, 13:01

Birgs er på Malta, sammen med Therese og 4/9 sønn eller datter :)
Han har et motorbygge eller to foran seg i vinter, kombinasjonen for høy CR og for marginal blanding (tok bort filter-sokkene på Våler, og det kan ha gjort utslaget....eksosventilene hadde hatt det hett!) smeltet et stempel og brant topp-pakningen mellom syl 3 og 4.
Men det er mye godt nytt som sladrer om at 06 kan bli helt topp for alle vårs som har hjertet i gammelbilsracing. Escort 1300 var tøft, når kommer GTAn ut L-E?
Doc

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 06 Oct 2005, 15:14

Escort 1300 var tøft, når kommer GTAn ut L-E?
Hyggelig at du spør -
Karosseriet ble faktisk levert i går kveld til montering av div (den er rullende) Motor skulle vært i benk, men et litt usikkert svinghjul volder oss litt bry....

Videre mangler jeg en gearkasse, men dette skal ordne seg i vinter.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 10 Oct 2005, 23:02

Escort!!! Grattis!

Det var jo engang drømmebilen da..begynte jo med en Escort selv som 14-åring, men familiens kunnskap & delelager til Mini fikk sjelen på andre tanker etterhvert. Gleder meg til å se og høre den!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 10 Oct 2005, 23:31

Med to så fantastisk flotte biler som Birger og Vegar har, i samme klasse, kommer dette til å bli en fryd for øye å se på! Skal heller ikke se bort i fra at det byr seg noen intense innbyrdes fighter også!
Nesten synd at man ikke er "åskådare" lengre, men deltager!
Vi må spandere et video-kamera på den emininte fotograf (og kanskje nå fremtidig film-ressigør) Therese og dra i gang ett After Season party med filmer fra inneværende sesong!

Racing hilsen fra Nielsen
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 11 Oct 2005, 08:33

Jepp, 1300-gjengen kommer til å bli heftig til året, både før og etter 65, og samlet skulle man tro 8) Ikke glemme Edwin-hans våpen er undervurdert og etter kjøringa i Imp på Rudskogen å dømme så er han relativt klar for en fight. Gleder med til å knive med tidligere lagkamerat :shock:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 11 Oct 2005, 09:28

jeg har jo kanskje et håp om å få moddet litt så jeg blir klar jeg og :)


Image

Post Reply