Ford 1300 GT
Ford 1300 GT
Ser ut som vi har en på vei hit fra DK..
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpB ... opic&t=814
Hvem er denne mannen, tro?
V.S-H
Norge
http://www.hms.dk/index.php?name=PNphpB ... opic&t=814
Hvem er denne mannen, tro?
V.S-H
Norge
Lars Kristian Ekorness
406 03 083
406 03 083
Eier av 1300 GT
Hei, det er vel da på tide å presentere seg selv.
Jeg heter altså Vidar Sten-Halvorsen og har nettopp kjøpt Per Rasmussens 1300 GT med hensikt å delta i historiksk racing i Norge neste år. Bilen virker ok, skal få ubermekaniker Lislien til å se over den.
Dette blir å gå tilbake til utgangspunktet for meg da min første bil ble bygget fra en Escort MkI 1100, via Mexico til 1700 Lotus TwinCam med L1 kammer og 45 Webere etc. for ca 20 år siden. Siden har det vært et par Jaguar E-types bl.a...
Vi var nok litt forut for vår tid her oppe på Kongsberg den gangen og leide banene på Kinnekulle og Karlskoga for å kjøre "Gatebil". Noen av de som senere stiftet Gatebil organisasjonen var fra Kongsberg og ble nok inspirert av dette og dannet senere det som har utviklet seg til noe stort.
Jeg har ikke tidliger vært aktiv utøver men kommer til å stille som mosjonist neste år. Forøvrig sitter jeg i NMK Kongsberg sitt styre hvor vi neste sommer kommer til å åpne noe vi tror blir et av Norges beste gokart anlegg, kom å kjør!
På Kongsberg er vi iferd med å få opp et brukbart miljø rundt historisk racing, med både Havdal og Mathis sine biler under revisjon. I tillegg er det på trappene et Mini prosjekt tror jeg.
mvh
Vidar Sten-Halvorsen
Kongsberg
Jeg heter altså Vidar Sten-Halvorsen og har nettopp kjøpt Per Rasmussens 1300 GT med hensikt å delta i historiksk racing i Norge neste år. Bilen virker ok, skal få ubermekaniker Lislien til å se over den.
Dette blir å gå tilbake til utgangspunktet for meg da min første bil ble bygget fra en Escort MkI 1100, via Mexico til 1700 Lotus TwinCam med L1 kammer og 45 Webere etc. for ca 20 år siden. Siden har det vært et par Jaguar E-types bl.a...
Vi var nok litt forut for vår tid her oppe på Kongsberg den gangen og leide banene på Kinnekulle og Karlskoga for å kjøre "Gatebil". Noen av de som senere stiftet Gatebil organisasjonen var fra Kongsberg og ble nok inspirert av dette og dannet senere det som har utviklet seg til noe stort.
Jeg har ikke tidliger vært aktiv utøver men kommer til å stille som mosjonist neste år. Forøvrig sitter jeg i NMK Kongsberg sitt styre hvor vi neste sommer kommer til å åpne noe vi tror blir et av Norges beste gokart anlegg, kom å kjør!
På Kongsberg er vi iferd med å få opp et brukbart miljø rundt historisk racing, med både Havdal og Mathis sine biler under revisjon. I tillegg er det på trappene et Mini prosjekt tror jeg.
mvh
Vidar Sten-Halvorsen
Kongsberg
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Birgs er på Malta, sammen med Therese og 4/9 sønn eller datter
Han har et motorbygge eller to foran seg i vinter, kombinasjonen for høy CR og for marginal blanding (tok bort filter-sokkene på Våler, og det kan ha gjort utslaget....eksosventilene hadde hatt det hett!) smeltet et stempel og brant topp-pakningen mellom syl 3 og 4.
Men det er mye godt nytt som sladrer om at 06 kan bli helt topp for alle vårs som har hjertet i gammelbilsracing. Escort 1300 var tøft, når kommer GTAn ut L-E?
Han har et motorbygge eller to foran seg i vinter, kombinasjonen for høy CR og for marginal blanding (tok bort filter-sokkene på Våler, og det kan ha gjort utslaget....eksosventilene hadde hatt det hett!) smeltet et stempel og brant topp-pakningen mellom syl 3 og 4.
Men det er mye godt nytt som sladrer om at 06 kan bli helt topp for alle vårs som har hjertet i gammelbilsracing. Escort 1300 var tøft, når kommer GTAn ut L-E?
Doc
Hyggelig at du spør -Escort 1300 var tøft, når kommer GTAn ut L-E?
Karosseriet ble faktisk levert i går kveld til montering av div (den er rullende) Motor skulle vært i benk, men et litt usikkert svinghjul volder oss litt bry....
Videre mangler jeg en gearkasse, men dette skal ordne seg i vinter.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083
406 03 083
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact:
Med to så fantastisk flotte biler som Birger og Vegar har, i samme klasse, kommer dette til å bli en fryd for øye å se på! Skal heller ikke se bort i fra at det byr seg noen intense innbyrdes fighter også!
Nesten synd at man ikke er "åskådare" lengre, men deltager!
Vi må spandere et video-kamera på den emininte fotograf (og kanskje nå fremtidig film-ressigør) Therese og dra i gang ett After Season party med filmer fra inneværende sesong!
Racing hilsen fra Nielsen
Nesten synd at man ikke er "åskådare" lengre, men deltager!
Vi må spandere et video-kamera på den emininte fotograf (og kanskje nå fremtidig film-ressigør) Therese og dra i gang ett After Season party med filmer fra inneværende sesong!
Racing hilsen fra Nielsen
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus