1970 Renault R8 Gordini (Reg nr E-1135) har fått nytt hjemsted, Kleppe på Jæren. Bilen klargjøres nå (i første omgang) til historisk Monte Carlo i januar 2008. Skal kjøres av "ikke ukjent" motorsportutøver fra disse kanter. Bilen har homologeringspapirer.
Den er utstyrt med originalt Renault 3-punkts "bur". Vil dette kunne godkjennes i "vanlig" Historisk bane-racing?
Trenger tips for hva som må til for ev få bilen godkjent, og hvilken klasse den kan kappkjøre i. Bilen er MEGET original, få snekkere har vært på ferde her!
Renault 8 Gordini til Jæren
Renault 8 Gordini til Jæren
Classic wheels & wings
Hei og velkommen! Vedr bur - dersom bilen har hatt lisens i lang tid, og buret ikke har vært skadet vet jeg det er mulig å få det godkjent. Dersom det ikke er innenfor spec, så er alternativet et skru-inn bur med 6 festepunkter max. Til mini f.eks koster dette ca £350 i England.
Dersom bilen er relativt original ellers skulle den skli rett inn i periode G under 1300cc. Det går en i sverige som jeg har sett, som er med i toppen av klassen mot imper, minier, nsu osv. Tipper det finnes en del gromt som kan skaffes i homologeringspapirene?
NB - h.papirer for Rally og Racing er ikke det samme.
Håper vi får se den på banen, det er jo en virkelig viktig bil i denne perioden!
Dersom bilen er relativt original ellers skulle den skli rett inn i periode G under 1300cc. Det går en i sverige som jeg har sett, som er med i toppen av klassen mot imper, minier, nsu osv. Tipper det finnes en del gromt som kan skaffes i homologeringspapirene?
NB - h.papirer for Rally og Racing er ikke det samme.
Håper vi får se den på banen, det er jo en virkelig viktig bil i denne perioden!
Enda en Gordini på Jæren
Nå er en 1965 RENAULT Gordini under klargjøring på Jæren.
Målet er å delta i løp i år.
Trenger hjelp til svar på endel spørsmål:
Må frontlyktene virke og være på plass, eller kan åpningene blendes igjen?
Radioatoren er flyttet til front i stedet for bak, er det ok?
På forhånd takk for svar
Målet er å delta i løp i år.
Trenger hjelp til svar på endel spørsmål:
Må frontlyktene virke og være på plass, eller kan åpningene blendes igjen?
Radioatoren er flyttet til front i stedet for bak, er det ok?
På forhånd takk for svar
Classic wheels & wings
Lys må være på plass og virke (nærlys). Anbefales på det varmeste da vi med små biler trenger å fortelle de "store gutta" hvor vi er i regnløp...hehe.
Ellers er evt letting og modifikasjoner ihht klassen du kjører og homologeringspapirer. Jeg vet f.eks på hillman imp så kjører vi frontradiator - MEN vi må beholde den originale, på original plass. Denne brukes da bare som en ekstra kjøler.
Uansett, så tipper jeg du vil få god hjelp videre med å få bilen 100% riktig så snart du kommer på banen Gleder meg til å se den, og flott at vi får inn en Gordini til å sloss med minier, Imp'er og NSU!
OBS - tar mer enn gjerne imot litt bilder og info så kan jeg legge det ut på nettsiden.
Ellers er evt letting og modifikasjoner ihht klassen du kjører og homologeringspapirer. Jeg vet f.eks på hillman imp så kjører vi frontradiator - MEN vi må beholde den originale, på original plass. Denne brukes da bare som en ekstra kjøler.
Uansett, så tipper jeg du vil få god hjelp videre med å få bilen 100% riktig så snart du kommer på banen Gleder meg til å se den, og flott at vi får inn en Gordini til å sloss med minier, Imp'er og NSU!
OBS - tar mer enn gjerne imot litt bilder og info så kan jeg legge det ut på nettsiden.
Uff, trist å si det, men Gordinien er nå solgt, tilbake til Sverige igjen.
Ikke til samme person jeg kjøpte den fra, men til Borås-området.
Den vil helt sikkert delta i billøp igjen
http://www.raceinfo.no/temp/tn_R%208%20 ... 0002_1.JPG
Ikke til samme person jeg kjøpte den fra, men til Borås-området.
Den vil helt sikkert delta i billøp igjen
http://www.raceinfo.no/temp/tn_R%208%20 ... 0002_1.JPG
Classic wheels & wings