Tillatte dekktyper i G. ?

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
Post Reply
Hermod
Grease monkey
Posts: 8
Joined: 26 Mar 2004, 19:39
Location: Flisa

Tillatte dekktyper i G. ?

Post by Hermod » 25 Jan 2008, 18:49

Hvilke dekktyper kan brukes i periode G ?
Skjønte det sånn i fjor at det var noen gnisninger her ? :)
"Power is size and number of bangs pr. minute" Keith Duckworth, Cosworth.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 29 Jan 2008, 11:50

Hei ! Generelt kan man si at alle gategodkjente dekk kan benyttes. ( E-merket). "Gnissningene" du refererer til gjelder vel Hoosier-dekk, vil jeg tro.....(?) Det er ingen hemmelighet at Hoosier ikke er tillatt brukt i øvrige skandinaviske land, og vil bli stoppet av FIA . Du vil få lov å bruke Hoosier i vanlige NC løp i Norge denne sesongen, men ikke når vi konkurrerer mot våre nordiske venner. ( NEZ-løp , d.v.s. Velodromloppet og CSM )
Skal du kjøpe deg nye dekk som skal vare mer enn to løp, vil det derfor trolig være lurt å kjøpe noe annet, men det bestemmer du jo selv......

DH

Hermod
Grease monkey
Posts: 8
Joined: 26 Mar 2004, 19:39
Location: Flisa

Post by Hermod » 30 Jan 2008, 22:25

Hei, takk for svar !

Joda det var nok Hoosier som ble "uglesett".
Hvorfor er ikke disse forbudt her på bjerget også ?

Sånn jeg forsto det så var disse dekkene betydelig "raskere"..? , mao skal man ha sjangs på bra plassering i NC er det disse som gjelder....
= masse bortkastede penger, samt gnisninger mellom deltakere.

Hva med ett forbud nå tvert ?

Eller er det mange som sitter med Hoosier nå ?
( Hmm..stikker jeg pinne i vepsebol mon tro .. :) )
"Power is size and number of bangs pr. minute" Keith Duckworth, Cosworth.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 31 Jan 2008, 08:30

- nå er det vel ingen absolutt sannhet at Hoosier er de raskeste dekkene, men det er jo egentlig ikke noe innlegg i debatten synes jeg. Grunnen til at vi har valgt å gi dispens for de nasjonale NC-løpene iår er , som du selv sier, at noen kjøpte dekk i fjor høst og skal få lov å slippe å brenne inne med disse. Utenfor Norge er denne diskusjonen avsluttet for lengst,
og nå får vi tro at den stilner her også......Som du ser av terminlisten er det fart i tilnærmingen til de øvrige nordiske land, og da må alle gi slipp på sine egne nasjonale særegenheter.

DH

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 31 Jan 2008, 10:00

Hermod wrote: ( Hmm..stikker jeg pinne i vepsebol mon tro .. :) )
Ja!! 8)
Dekk er selvsakt mye viktigere enn mange ønsker å uttale seg om :!:
Personlig bruker jeg alltid denne unnskyldningen om noe går meg i mot "der ute" 8) 8) - er vel en avlegger av Petter Solberg-effekten (på lik linje med striper i håret :lol: )

men - om man titter på resultatlisten og banerekordene, er det forsvinnende få som kjører på Hoosier.

Er et par Escorter har dette (bla han som har vunnet sammenlagt de siste 2 år). Ikke tvil om at dette er dekk med bra feste. Regndekkene er også overlegne.

Jeppe, Mads/Mathis-BDA'en, Havdal-Porschen (den nye) går alle på andre typer R-dekk.

Tom Herskedal/Ski motorverksted selger Hoosier.

Spørsmålet er vel om du vil venne deg og bilen til et type dekk som ikke er lovlig neste sesong.... Anbefalingen er vel heller å bruke tid på dempere etc.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

Hermod
Grease monkey
Posts: 8
Joined: 26 Mar 2004, 19:39
Location: Flisa

Post by Hermod » 31 Jan 2008, 19:38

Takker for svar nok en gang !

Nedenstående synes jeg er ett godt poeng 8)

[quote="
Spørsmålet er vel om du vil venne deg og bilen til et type dekk som ikke er lovlig neste sesong.... Anbefalingen er vel heller å bruke tid på dempere etc.[/quote]
"Power is size and number of bangs pr. minute" Keith Duckworth, Cosworth.

Post Reply