pennzoil i norge
pennzoil i norge
hei!
Som dere kanskje har hørt litt rundt går det rykter om at PENNZOIL er borte fra markedet.
NOE SOM ER HELT FEIL.
Vi i Widik Lubricant har tatt over salg i NORGE etter at Bull Enger ble kjøpt opp av GULF.
PENNZOIL er mer på markedet en noen gang, både med mange nye produkter og oppdateringer så en møter siste krav fra ALLE bilprodusenter.
Er det noe vi kan tilby dere er det bare å ta kontakt. gi beskjed så sender vi dere kataloger.
www.pennzoil.se
mail. boo-teddy@pennzoil.se
tlf. 22383000
Mob. 90179310
Fax 33442366
Som dere kanskje har hørt litt rundt går det rykter om at PENNZOIL er borte fra markedet.
NOE SOM ER HELT FEIL.
Vi i Widik Lubricant har tatt over salg i NORGE etter at Bull Enger ble kjøpt opp av GULF.
PENNZOIL er mer på markedet en noen gang, både med mange nye produkter og oppdateringer så en møter siste krav fra ALLE bilprodusenter.
Er det noe vi kan tilby dere er det bare å ta kontakt. gi beskjed så sender vi dere kataloger.
www.pennzoil.se
mail. boo-teddy@pennzoil.se
tlf. 22383000
Mob. 90179310
Fax 33442366
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Har Pennzoil 20/50 mineralolje http://www.autoclassic.no/NO/default.asp
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup
68 mini pickup
I følge Keld "Knast", dansk mini-guru med 40 års fartstid i "bransjen", er Pennzoil og Quaker state identiske produkter. Dette i følge tester på Danmarks teknologiske institutt. Disse oljene var også de eneste som kunne takle de noe spesielle kravene som en minimotor stiller. Moderne oljer er laget for moderne motorer, og slett ikke egnet til å smøre en 50 år gammel motorkonstruksjon, og i tillegg en transmisjon.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- dette må vel i "beste" fall kunne sies å være en "sannhet" med til dels ganske store modifikasjoner....!! Men det synes å være en hard fanden å få drept.. !!TeKå wrote:. Moderne oljer er laget for moderne motorer, og slett ikke egnet til å smøre en 50 år gammel motorkonstruksjon, og i tillegg en transmisjon.
DH
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Er det ikke en i gruppa her som har relativt bra begrep om Olje da... Jeg har brukt Red-Line, Amsoil, Royal Purple, Mobil 1, Castrol Racing Syntetic, og nå i det siste Statoil Racingway 25-50 i mine Race Motorer.
Innholdet av ZDDP, eller forenklet Zink og fosforforbindelser har blitt dramatisk redusert de siste årene for å tilfredstille krav til utslipp. De siste tre-fire årene har havarier på kamaksler av skli typen vært større enn de foregående 30 årene. Dette ser vi også en paralell til i motorer som Audi 2,5 Tdi fra 97- ,kjører du 60000 km på kammene i disse har du flaks.
ZDDP forbindelsene i oljen legger seg som et slitasjebelegg på kamaksler og løftere, og derved beskytter disse mot mekanisk slitasje.
Nye motorer med rullekamm og konstruksjoner med vesentlig lavere flatetrykk har ikke det samme behovet for denne beskyttelsen.
ZDDP forbindelsene i oljen griser til lamdasonder og katalysatorer i (slitte)moderne motorer.
De eneste vi har klart å få ordentlig informasjon fra når det gjelder ZDDP innholdet er Statoil. Derfor Racingway 25-50.
Ps ! De 5 årene jeg bodde i USA kjøpte vi Penzoil og The big Q på "Dillons" (REMA 1000) for 99c a quart. Dette hadde vi på stasjonsvogna med "Fake Kithen Panels"
Jeg er 99% sikker på at oljetyper for moderne motorer kan være gambling på gamle motorer.
Innholdet av ZDDP, eller forenklet Zink og fosforforbindelser har blitt dramatisk redusert de siste årene for å tilfredstille krav til utslipp. De siste tre-fire årene har havarier på kamaksler av skli typen vært større enn de foregående 30 årene. Dette ser vi også en paralell til i motorer som Audi 2,5 Tdi fra 97- ,kjører du 60000 km på kammene i disse har du flaks.
ZDDP forbindelsene i oljen legger seg som et slitasjebelegg på kamaksler og løftere, og derved beskytter disse mot mekanisk slitasje.
Nye motorer med rullekamm og konstruksjoner med vesentlig lavere flatetrykk har ikke det samme behovet for denne beskyttelsen.
ZDDP forbindelsene i oljen griser til lamdasonder og katalysatorer i (slitte)moderne motorer.
De eneste vi har klart å få ordentlig informasjon fra når det gjelder ZDDP innholdet er Statoil. Derfor Racingway 25-50.
Ps ! De 5 årene jeg bodde i USA kjøpte vi Penzoil og The big Q på "Dillons" (REMA 1000) for 99c a quart. Dette hadde vi på stasjonsvogna med "Fake Kithen Panels"
Jeg er 99% sikker på at oljetyper for moderne motorer kan være gambling på gamle motorer.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
4takt wrote: Dette ser vi også en paralell til i motorer som Audi 2,5 Tdi fra 97- ,kjører du 60000 km på kammene i disse har du flaks.
Min mor solgte nettopp en slik med 210km på telleren. Den var bra, men du har helt rett. Det har jaggu havarert mange slike de siste årene. Ikke hjelper det med 30000km oljeskiftintervall heller da
Jeg bruker Statoil olje på min race-motorsykkel. Fungerer MEGET bra.
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Jaaaaaaa, her er jeg!
Har du to spørsmål får du to forskjellige svar.....har du fem får du trolig fire forskjellige svar. Er det noe mange mener noe om, ja så er det nettopp OLJÅ.
Innlegget om ZDDP er forsåvidt riktig, miljøet er i fokus hvor vi enn snur oss, også vedr smøreoljer. Det sies at Statoil opplyser om innholdet av ZDDP i sine oljer, det er jo flott. Men det er dessverre ikke tradisjon hos oljeselskapene for å opplyse om oljenes formuleringer.
At det er forskjell på oljer er garantert. At en skal bruke et anerkjent merke/kvalitet og riktig viskositet er opplagt, en tar ingen sjanser med en dyrgripen racemoter. Lytt til velrenomerte fagpersoner, hør på erfaringer basert på nettopp din type motor, bruk sunn fornuft!! Husk en god olje begynner med en topp baseolje (finnes selvfølgelig også mindre bra!), så topp kvalitet additiver (finnes selvfølgelig også mindre bra!), så til slutt riktig sammansatt og i riktig mengde (her er det mange muligheter!)
Mye egner seg....mye egner seg ikke. Et godt råd til slutt....ikke tro at du kan "finne opp hjulet" påny, ligg unna "hokus pokus" tilsetninger som lover "gull og grønne skoger". 2+2 blir ikke alltid 4!!
HJ
Har du to spørsmål får du to forskjellige svar.....har du fem får du trolig fire forskjellige svar. Er det noe mange mener noe om, ja så er det nettopp OLJÅ.
Innlegget om ZDDP er forsåvidt riktig, miljøet er i fokus hvor vi enn snur oss, også vedr smøreoljer. Det sies at Statoil opplyser om innholdet av ZDDP i sine oljer, det er jo flott. Men det er dessverre ikke tradisjon hos oljeselskapene for å opplyse om oljenes formuleringer.
At det er forskjell på oljer er garantert. At en skal bruke et anerkjent merke/kvalitet og riktig viskositet er opplagt, en tar ingen sjanser med en dyrgripen racemoter. Lytt til velrenomerte fagpersoner, hør på erfaringer basert på nettopp din type motor, bruk sunn fornuft!! Husk en god olje begynner med en topp baseolje (finnes selvfølgelig også mindre bra!), så topp kvalitet additiver (finnes selvfølgelig også mindre bra!), så til slutt riktig sammansatt og i riktig mengde (her er det mange muligheter!)
Mye egner seg....mye egner seg ikke. Et godt råd til slutt....ikke tro at du kan "finne opp hjulet" påny, ligg unna "hokus pokus" tilsetninger som lover "gull og grønne skoger". 2+2 blir ikke alltid 4!!
HJ
Fordkjører
- Mr Bridger
- Polesitter
- Posts: 192
- Joined: 22 Mar 2004, 15:05
- Location: Tønsberg
- Contact: