Bur vs. app.K
Bur vs. app.K
Er det slik at et bur ihht. app.K IKKE får ha mer enn 6 festepunkter til karosseriet?? Jeg regner med at dette gjelder da også i rally?
Hva er praksis..?? Regnes det som festepunkt om f.eks buret blir sveiset til A og B stolpe med braketter?
Her er et par bilder av Tony Bergdahls BDA-Escort etter en rundvelt i helgens Midnattssolsrally... Og nei...det har ikke vært noen redningsbil her og klipt ut co-driveren. De landet vistnok på et gammelt autovern.
Hva er praksis..?? Regnes det som festepunkt om f.eks buret blir sveiset til A og B stolpe med braketter?
Her er et par bilder av Tony Bergdahls BDA-Escort etter en rundvelt i helgens Midnattssolsrally... Og nei...det har ikke vært noen redningsbil her og klipt ut co-driveren. De landet vistnok på et gammelt autovern.
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Re: Bur vs. app.K
Det var synd med en så fin bil - men det er rally, bil den ene dagen og skrot den neste. Start med historisk baneracing, oftest ? mindre skaderPer I wrote:Er det slik at et bur ihht. app.K IKKE får ha mer enn 6 festepunkter til karosseriet?? Jeg regner med at dette gjelder da også i rally?
PI - slik jeg leser App.K for 2007 er det nå tillatt med 8 innfestingspunkter i karosseriet - innfesting i B-stolpe teller vel som 2.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Re: Bur vs. app.K
DH - kansje vi skulle tenke oss om når det gjelder planene om deltagelse i Midnattssolrally 2009 Eller har de oldtimer-klasse for oss som tar hensyn til bilen og rustene rallysjåførerHer er et par bilder av Tony Bergdahls BDA-Escort etter en rundvelt i helgens Midnattssolsrally... Og nei...det har ikke vært noen redningsbil her og klipt ut co-driveren. De landet vistnok på et gammelt autovern
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Bur vs. app.K
Antall innfestningspunkter er 8 - men på nyere biler [les per. H og I] så tror jeg det er tillatt med flere. Tror dette gjelder rally også.Per I wrote:Er det slik at et bur ihht. app.K IKKE får ha mer enn 6 festepunkter til karosseriet?? Jeg regner med at dette gjelder da også i rally?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Re: Bur vs. app.K
Skadene kan like godt være kjempestore i racing. Får man en bil i siden om man er stillestående er det nogenlunde samme krefter i sving..Start med historisk baneracing, oftest ? mindre skader
PI - slik jeg leser App.K for 2007 er det nå tillatt med 8 innfestingspunkter i karosseriet - innfesting i B-stolpe teller vel som 2
Med innfestninger i (minimum) f.eks bilbelte fester i B-stolpe og "brakettsveist" i A-stolpe ville beskyttelsen økt betraktelig.
Antall og plassering av ekstra stivere "inne" i buret er vel lov? Det hjelper jo masse, men for at kreftene skal fordeles bedre kreves det flere festepunkter til karosseriet.
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !
Re: Bur vs. app.K
Det er jo bare å luslese regelementene, men jeg tenkte å "lufte" spørsmålet.Sandman wrote:Antall innfestningspunkter er 8 - men på nyere biler (les per. H og I) så tror jeg det er tillatt med flere. Tror dette gjelder rally også.
Det heter vel at bur i de eldre bilene ikke er påkrevet, men anbefales...
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !
Re: Bur vs. app.K
Kjør på! Det finnes jo også en artig regularity klasse om man vil gasse litt mindre. Uansett er det tyngden på gassfoten og hornene i panna som bestemmer...Fossil Racing wrote:DH - kansje vi skulle tenke oss om når det gjelder planene om deltagelse i Midnattssolrally 2009 Eller har de oldtimer-klasse for oss som tar hensyn til bilen og rustene rallysjåfører
Rallyet anbefales på det varmeste, kjørte der i 2006. Dessverre fikk vi ikke deltatt i år med PV'n siden vi ikke fikk bygget om bilen til app.K tidsnok. I 2006 tillot de et friere regelement slik at vi kunne kjøre med gr.5 motor. Blir det nybygd Volvo-værsting til neste år tro????
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Usikker hvem du tenker på............(TS ?).Dag-Henning Nielsen wrote:Værste skrotet jeg har sett..!!! Tenker jeg overlater rattet til en jeg kjenner som har kjørt Escort før, så kan jeg kose meg med kartet......
Tror sjangsen for skrot er betydelig redusert da........!
Bilen var til salgs før start for 750.000,- dog kun svenske kroner - men alikevel
Ryktes at det var sløv teknisk kontroll før start og eksperter på bur mener at denne bilen har lettvekts- eller alu.bur, et høyverdig bur vil ikke bryte sammen slik som staget ved A-stolpen
Det var ellers Mk.1 BDG til salgs der borte for kun svenske 1,4 mill - men en av de raskeste kjørte Escort Mexico med 2 liter Pinto til 1/10 av prisen.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Re: Bur vs. app.K
Ja PI - din fot og dine horn har jeg følt på kroppen - med over 40 meter på Engeseth-hoppet i Rally Hedemarken- det holderPer I wrote:Kjør på! Det finnes jo også en artig regularity klasse om man vil gasse litt mindre. Uansett er det tyngden på gassfoten og hornene i panna som bestemmer...Fossil Racing wrote:DH - kansje vi skulle tenke oss om når det gjelder planene om deltagelse i Midnattssolrally 2009 Eller har de oldtimer-klasse for oss som tar hensyn til bilen og rustene rallysjåfører
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Re: Bur vs. app.K
Jeg bremsa ganske mye... .... men kanskje ikke nok...Fossil Racing wrote:Ja PI - din fot og dine horn har jeg følt på kroppen - med over 40 meter på Engeseth-hoppet i Rally Hedemarken- det holder
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !
En bekjent av meg rullet en Ascona 400 for noen år siden. Der sprakk buret på flere steder. De fant ut at bilen hadde et "maskert" alu.bur...Vegard wrote:Jeg tenkte på det samme. Det der så litt spesielt ut til å være stål.Fossil Racing wrote:
Ryktes at det var sløv teknisk kontroll før start og eksperter på bur mener at denne bilen har lettvekts- eller alu.bur, et høyverdig bur vil ikke bryte sammen slik som staget ved A-stolpen
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !