Torpedovegg tetting

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
Post Reply
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Torpedovegg tetting

Post by Vegard » 21 Oct 2008, 09:33

Bensinrør, check!

Tetting av torpedovegg...ehh.. nei.

Hvordan gjøres dette? Har forstått at det skal tettes slik at det er gasstett? Betyr det at det skal være flammetett?

På Minien er det jo et fantastisk stor hull midt i bakseteryggen. Jeg setter på en aluplate her, men hvordan må tettingen mellom aluplata og bakseteryggen være? Tetningsmasse? Gummilist? Flammesikkert?

Hva med alle de små hullene, kan jeg tette dem med slike gummipropper?

Birger, du snakket om at du brukte glassfiber på sidene av hattehylla. Er dette den greieste løsningen?

Mange tekniske spørsmål for tiden, jeg er åpenbart i siget :)

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 21 Oct 2008, 10:41

Det står at det skal være væsketett.Har selv brukt gummipropper i små hull,alu med silikon/sikaflex i de store hullene.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 21 Oct 2008, 11:56

Thore Songe-Møller wrote:Det står at det skal være væsketett.Har selv brukt gummipropper i små hull,alu med silikon/sikaflex i de store hullene.
Glimrende, da klasker jeg det sammen på et vis :)

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Oct 2008, 17:47

Kjøpte et enkomponent lim på Bilthema, klippet opp små alubiter tykkelse colabox og tettet småhull med det. Sidene øverst v hattehyllen med glassfiber. Ikke optimalt, men dersom det skulle trynes så tipper jeg at veggene ikke er så tette lenger uansett...

Post Reply