Litt sånn "shot in the dark" men det går jo ann å prøve...
Er det noen som har (eller vet hvor jeg kan få tak i) flense-verktøy til bremserør som lager *37 graders* kon på flensen?
Flense-verktøy til bremserør gir normalt 45 graders kon, men jeg skal matche/feste røret opp mot Aeroqip koblinger og trenger a verktøy som passer til "AN-kuplinger" - dvs kun 37 graders kon..
Noe som vet om noe eller må jeg se meg nødt til å handle inn verktøy fra 'over there'... ?
Flense-verktøy....
Flense-verktøy....
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Jeg lånte et verktøy fra en jeg kjenner til å flense 1/2" alurør som jeg tenkte å bruke som bensinrør. var til AN8 koblinger dette.
Brukte det ikke men brukte stålomspunnet Goodridge slanger istedet.
Han hadde verktøy til mange flere størrelser ihvertfall.
Hvilken AN størrelse er det du trenger til?
Mvh Ketil
Brukte det ikke men brukte stålomspunnet Goodridge slanger istedet.
Han hadde verktøy til mange flere størrelser ihvertfall.
Hvilken AN størrelse er det du trenger til?
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Tror ikke han har så smått desverre. men å bygge om koningsdelen til et billig bremseverktøy burde ikke by på store problemer kanskje?Sandman wrote:Jeg trenger til 3/16" bremserør.. dvs "-3" AN
Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Såvidt jeg husker fra den tiden jeg importerte Earl's, lagde de en smidd -3Sandman wrote:Jeg trenger til 3/16" bremserør.. dvs "-3" AN
i 90 grader med innoverkon 37grader, altså female - mens den samme i "bøyd rør" varianten hadde utoverkon, eller male, i 45 grader. Dette var nettopp for å matche konvensjonelle faste rør med fleksible slanger i Earl's eller Aeroquip eller tilsvarende.
De leverte også løse koner i aluminium, med 37 grader på den ene siden og 45 grader på den andre. Brukte det i -6, men det ville forundre meg om det ikke fantes i -3 også.
Rent bortsett fra det, skjønner jeg ikke helt hvorfor du bruker metallisk rør til en del av bremsesystemet, heller enn å legge AN3 slange hele veien, og slippe dodgy skjøter.
Doc