Posted: 16 Dec 2010, 23:21
Sir Edwin?
Du fikk alle disse spagetti-papirene av meg en gang?
Du fikk alle disse spagetti-papirene av meg en gang?
Diskusjonsforum for www.historisk-racing.no
https://forum.historisk-racing.no/
Heter ikke Sir Edwin, men det hadde jo vært greit, for da hadde jeg jo hatt disse papireneLKE wrote:Sir Edwin?
Du fikk alle disse spagetti-papirene av meg en gang?
Takk takkLKE wrote:Sir Ed svarer deg sikkert ila morgendagen.
Du bør finne ut hvilket papir du vil bruke - titt litt her:
http://www.hms.dk/downloads/homologerin ... ersigt.pdf
Har lagt merke til at det er noen GTam replikaer som har vanlig nordmotor... Men får man tak i de bremsene og resten av delene som gjør det til en GTam da tro? tenkte at det hadde kanskje vært lettere om det var mulig å bare bygge en skikkelig GTV2000 med GTam skjermer så jeg får på noen skikkelige hjul...trs1750 wrote:Jeg mener å ha lest, om det var på alfabb.com eller et annet sted. At de har åpnet opp for å kjøre med std. nord motor i GTAm replikan nettop pga. mangel på motorer og deler. samt prisen på disse.
Skal kunne få ap. K. godkjenning og historiske papirer ved å bygge en GTAm replika med riktige bremser, hjuloppsett og 2 liter nord.
Hvis du søker litt på alfabb så tenker jeg nok du finner noe.
De har vel stort sett std. bremser. lik dia på 1750 og 2000 samt like calipere. hvertfall på de 3 vi har. de strekker seg fra 71-76, Skal du derimot bygge deg til den eldre generesjonen må du ha dunlop bakbremser. men da er det ikke snakk om gtam lenger.petefuru wrote:Har lagt merke til at det er noen GTam replikaer som har vanlig nordmotor... Men får man tak i de bremsene og resten av delene som gjør det til en GTam da tro? tenkte at det hadde kanskje vært lettere om det var mulig å bare bygge en skikkelig GTV2000 med GTam skjermer så jeg får på noen skikkelige hjul...trs1750 wrote:Jeg mener å ha lest, om det var på alfabb.com eller et annet sted. At de har åpnet opp for å kjøre med std. nord motor i GTAm replikan nettop pga. mangel på motorer og deler. samt prisen på disse.
Skal kunne få ap. K. godkjenning og historiske papirer ved å bygge en GTAm replika med riktige bremser, hjuloppsett og 2 liter nord.
Hvis du søker litt på alfabb så tenker jeg nok du finner noe.
Ikke så rart. GTAm-motoren var noget spesiell. Den var borret opp fra 1779 cm til 1985 ccm og fikk monosleeves for å beholde stivheten i blokka. Vanlig 1750 og 2000 har som kjent fire løse sylinderforinger. På grunn av dette måtte det også lages en ny topp som i tillegg fikk twinspark og trangere vinkel mellom ventilene. Denne er ... eehhh ... kostbar. Om du skal følge homologeringspapirene på en GTAm til punkt og prikke bør du gjøre eventuelle etterkommere arveløse først som sist. Du trenger pengene selv!petefuru wrote:Har lagt merke til at det er noen GTam replikaer som har vanlig nordmotor...