Page 2 of 2

Posted: 16 Dec 2010, 23:21
by LKE
Sir Edwin?
Du fikk alle disse spagetti-papirene av meg en gang?

Posted: 16 Dec 2010, 23:31
by petefuru
LKE wrote:Sir Edwin?
Du fikk alle disse spagetti-papirene av meg en gang?
Heter ikke Sir Edwin, men det hadde jo vært greit, for da hadde jeg jo hatt disse papirene ;)
Så om du fortsatt har, så tar jeg imot med glede.

Petter.

Posted: 16 Dec 2010, 23:46
by LKE
Sir Ed svarer deg sikkert ila morgendagen.

Du bør finne ut hvilket papir du vil bruke - titt litt her:
http://www.hms.dk/downloads/homologerin ... ersigt.pdf

Posted: 16 Dec 2010, 23:49
by petefuru
LKE wrote:Sir Ed svarer deg sikkert ila morgendagen.

Du bør finne ut hvilket papir du vil bruke - titt litt her:
http://www.hms.dk/downloads/homologerin ... ersigt.pdf
Takk takk

Posted: 17 Dec 2010, 21:44
by trs1750
Jeg mener å ha lest, om det var på alfabb.com eller et annet sted. At de har åpnet opp for å kjøre med std. nord motor i GTAm replikan nettop pga. mangel på motorer og deler. samt prisen på disse.

Skal kunne få ap. K. godkjenning og historiske papirer ved å bygge en GTAm replika med riktige bremser, hjuloppsett og 2 liter nord.

Hvis du søker litt på alfabb så tenker jeg nok du finner noe.

Posted: 17 Dec 2010, 22:51
by petefuru
trs1750 wrote:Jeg mener å ha lest, om det var på alfabb.com eller et annet sted. At de har åpnet opp for å kjøre med std. nord motor i GTAm replikan nettop pga. mangel på motorer og deler. samt prisen på disse.

Skal kunne få ap. K. godkjenning og historiske papirer ved å bygge en GTAm replika med riktige bremser, hjuloppsett og 2 liter nord.

Hvis du søker litt på alfabb så tenker jeg nok du finner noe.
Har lagt merke til at det er noen GTam replikaer som har vanlig nordmotor... Men får man tak i de bremsene og resten av delene som gjør det til en GTam da tro? tenkte at det hadde kanskje vært lettere om det var mulig å bare bygge en skikkelig GTV2000 med GTam skjermer så jeg får på noen skikkelige hjul... ;)

Posted: 18 Dec 2010, 08:01
by trs1750
petefuru wrote:
trs1750 wrote:Jeg mener å ha lest, om det var på alfabb.com eller et annet sted. At de har åpnet opp for å kjøre med std. nord motor i GTAm replikan nettop pga. mangel på motorer og deler. samt prisen på disse.

Skal kunne få ap. K. godkjenning og historiske papirer ved å bygge en GTAm replika med riktige bremser, hjuloppsett og 2 liter nord.

Hvis du søker litt på alfabb så tenker jeg nok du finner noe.
Har lagt merke til at det er noen GTam replikaer som har vanlig nordmotor... Men får man tak i de bremsene og resten av delene som gjør det til en GTam da tro? tenkte at det hadde kanskje vært lettere om det var mulig å bare bygge en skikkelig GTV2000 med GTam skjermer så jeg får på noen skikkelige hjul... ;)
De har vel stort sett std. bremser. lik dia på 1750 og 2000 samt like calipere. hvertfall på de 3 vi har. de strekker seg fra 71-76, Skal du derimot bygge deg til den eldre generesjonen må du ha dunlop bakbremser. men da er det ikke snakk om gtam lenger.

Posted: 18 Dec 2010, 11:23
by petefuru
En original GTam hadde ATE alucailppere. Men de tre dere har? nå er jeg spent. ;)

Posted: 27 Apr 2011, 16:16
by tw
petefuru wrote:Har lagt merke til at det er noen GTam replikaer som har vanlig nordmotor...
Ikke så rart. GTAm-motoren var noget spesiell. Den var borret opp fra 1779 cm til 1985 ccm og fikk monosleeves for å beholde stivheten i blokka. Vanlig 1750 og 2000 har som kjent fire løse sylinderforinger. På grunn av dette måtte det også lages en ny topp som i tillegg fikk twinspark og trangere vinkel mellom ventilene. Denne er ... eehhh ... kostbar. Om du skal følge homologeringspapirene på en GTAm til punkt og prikke bør du gjøre eventuelle etterkommere arveløse først som sist. Du trenger pengene selv! :lol:

GTAm ble laget på både euro-spec (Tipo 105.44) og US-spec (Tipo 105.51) 1750 GTV og er homologert både med mekanisk sprut og doble 45-Webere (selv om det er mulig hukommelsen svikter på akkurat det punktet). Om du tar kontakt med Stian Henriksen (TK i Corsa Italiana) vet jeg han sitter på GTAm homologeringspapirer. Om du får komme innenfor en kilometers avstand til den nesten mytiske "Alleggerita"-boka, der FIA-papirene er gjengitt, er jo selvfølgelig en helt annen problemstilling ;)

Allegerita

Posted: 01 Oct 2011, 18:00
by Mads Gjerdrum
Hei, jeg har en scannet fargekopi av Allegerita boken ( ISBN 90-801197-1-7 ) om du fortsatt ikke har skaffet deg et eksemplar. Mvh Mads

Posted: 25 Nov 2012, 18:54
by tw
Beklager tråd-arkeologien her, men Alfaholics selger nå homologeringspapirene til GTA, GTAm og GTA 1300 Jr som én hendig bok. Koster £14,50 pluss porto.

http://www.alfaholics.com/2012/09/full- ... on-book-2/

Språkdrakten i papirene kjenner jeg ikke, men det er jo ting som tyder på at det er italiensk når boken heter "Schede di omologazione e quote di controllo" ;)

Posted: 28 Nov 2012, 12:21
by vegar
Den boka har vært i handel noen år. Jeg har den på hylla hjemme, og kan bekrefte at språket er italiensk ;)

Ligger også på Amazon:
http://www.amazon.com/gp/aw/d/887911491 ... -3&pi=SL75