66mod cortina 1500 gt
66mod cortina 1500 gt
Hei er ny her og har sikkla på historisk racing lenge.. så rett før jul her kjøpte jeg en 66 cortina 1500 gt med htp papirer, som har gått i historisk rally..
og da lurte jeg på om det er mye jeg trenger og bygge om til at jeg kan bruke den i historisk racing??
og da lurte jeg på om det er mye jeg trenger og bygge om til at jeg kan bruke den i historisk racing??
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Står at nbf som har godkjent den så da håper jeg jo det:P er veldig grønn når det gjelder dette.. må man oppdatere htp papirer når bilen bytter eier eller er det bare vis du gjør noe endringer med bilen.. bilen tror jeg ikke er en optimal rally bil men noen små ting er gjort med den. vekt er jo så klart noe å tenke på
thor sandem
thor sandem
Memory lane...jeg var på Kanonloppet 1963, da Bosse Ljungfeldt kom med 1500 Cortina GT og tok r***a på alle Volvoer. Det var et stort skritt videre for det som da var kjent som "Volvo-klassen". Snart kom Cortina Lotus og parkerte GT'n. Selv om bilene var mye like var det jo betydelig mere motoreffekt tra Twin Cam-motoren.hauk wrote:Står at nbf som har godkjent den så da håper jeg jo det:P er veldig grønn når det gjelder dette.. må man oppdatere htp papirer når bilen bytter eier eller er det bare vis du gjør noe endringer med bilen.. bilen tror jeg ikke er en optimal rally bil men noen små ting er gjort med den. vekt er jo så klart noe å tenke på
thor sandem
Med din bil havner du jo i samme klasse som "Cortina powered by Lotus" som det het den gang, og det blir nok en hard nøtt med en 15oo støtstang. Men veldig mye moro kan du ha det likevel, en optimal motor er ikke så mye dårligere enn TC. Og det er jo alltids mulighet for å oppdatere til korrekt Lotus TC specs på bilen, komplett TC topp er jo å få nylaget nå. Koster noen kroner riktignok...
Men, som de sier på Kalkøya, join in and share the fun and games!
Doc
hei, flott at det er flere støtstang biler på gang.
Selv jobber jeg med en 1300 Kent til en Escort GT, og har tro på at det blir konkurransedyktig i den klassen, liter effekter opp mot 100bhp er mulig med disse motorene. Vi har foreløpig 85hk/liter i den "strenge" benken til Svein Kristiansen på Gran, men mer på gang..
Jeg har hatt en dialog med Joe hos Throbnozzle Racing i England, og han henger godt med der borte med en Cortina GT.
Det er jo flott å ha underdog rollen og "punch above class". Derfor håper jeg du satser på pre-crossflow motoren.
Lykke til
mvh
Vidar Sten-Halvorsen
Escort 1300GT
Selv jobber jeg med en 1300 Kent til en Escort GT, og har tro på at det blir konkurransedyktig i den klassen, liter effekter opp mot 100bhp er mulig med disse motorene. Vi har foreløpig 85hk/liter i den "strenge" benken til Svein Kristiansen på Gran, men mer på gang..
Jeg har hatt en dialog med Joe hos Throbnozzle Racing i England, og han henger godt med der borte med en Cortina GT.
Det er jo flott å ha underdog rollen og "punch above class". Derfor håper jeg du satser på pre-crossflow motoren.
Lykke til
mvh
Vidar Sten-Halvorsen
Escort 1300GT
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Velkommen i "klubben" - jeg har kjørt Cortina GT i to sesonger før det ble T/C. Det er bare å ta kontakt, har fortsatt de "gamle" HTP-papirene som var godkjent både i Sverige og Norge (NBF). Kan vel også komme med noen tips da jeg kjenner bilen godt, har også en GT rallybil stående i garasjen.bk wrote:En GT er ikke til å kimse av!
Pass på at du har HTP som 1965-modell (siden du skrev at det var en 66 - eh regner med at dette er Mk1).
Vidar i Team Fossil hadde vel HTP på sin som GT før den ble konvertert til Lotus? Isåfall får du sikkert en kopi!
Vidar 90945620
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Hei Thor - det er bare å ringe 90945620 så kan vi snakkes.hauk wrote:Takker for alle svar kommer til og ringe deg vidar anngående noen spørsmål ^^ kanskje muligens en liten titt også vis jeg får lov??
mvh thor sandem
Vidar
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
vindus lister
hei igjen driver på med cortina'n min og lurer dermed på hvor jeg kan få tak i komplett sett med vindus lister?? eller hvor jeg får kjøpt det ^^
thor sandem
thor sandem
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Re: vindus lister
Hei Thor - hvordan går det med prosjektet GT ? Hva mener du med vinduslister, tenker du på de blanke GT-listene, gummilistene/pakningene til front, side og bakvindu eller de blanke listene som presser inn/låser front- og bakvindu i gummilista ?hauk wrote:hei igjen driver på med cortina'n min og lurer dermed på hvor jeg kan få tak i komplett sett med vindus lister?? eller hvor jeg får kjøpt det ^^
thor sandem
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8