Datalogging
Datalogging
Har noen vært med på å montere brytere eller "følere" for registrering av gear-skift?
Leker med tanken på å få med gearskift som en del av overlay på inboard video, men klør meg litt i hodet hvordan slike følere for gearskift skal monteres.
Leker med tanken på å få med gearskift som en del av overlay på inboard video, men klør meg litt i hodet hvordan slike følere for gearskift skal monteres.
Re: Datalogging
Rune R wrote:Har noen vært med på å montere brytere eller "følere" for registrering av gear-skift?
Leker med tanken på å få med gearskift som en del av overlay på inboard video, men klør meg litt i hodet hvordan slike følere for gearskift skal monteres.
Svenskene er foran oss, i hvertfall på det området...:
http://www.norsk-rally.com/index.php?op ... 9&Itemid=9
http://www.sodermark.nu/GearView_configuration.wmv
Jørn M. Hanssen
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
den trenger strengt talt ikke det.
Eks:
hvis du kjører i 100 km/t og har 4000 rpm i 4. gir. Så girer du til 3. gir og har kanskje 5200 rpm. Hvis du da har programmert softwaren slik som Edwins video viser forstår loggeren at 4000 rpm og 100 km/t er 4. gir, mens 100 km/t og 5200 rpm er 3.gir.
Eks:
hvis du kjører i 100 km/t og har 4000 rpm i 4. gir. Så girer du til 3. gir og har kanskje 5200 rpm. Hvis du da har programmert softwaren slik som Edwins video viser forstår loggeren at 4000 rpm og 100 km/t er 4. gir, mens 100 km/t og 5200 rpm er 3.gir.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc
63 Morris Mini 1293cc
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
Burde vel lagt lågare i terrenget til bilen faktisk er på tunet. Den skal hentast og gjennomgå inspeksjon for htp godkjenning no i helga, så då får vi sjå. Er framleis ein viss sjanse for den ikkje blir min.
Slik eg ser det, er det beste med bilen at den ikkje er som alle andre . Å kun sjå Ford og BMW i periode H, kan fort bli litt einsformig (fyre fyre )
Kadetten er langt unna å være vinnarbil, og det gjeld nok også for sjaføren. Gler meg derimot til å oppleve dette miljøet, og følelsen av å stramme seler i ein løpsbil igjen.
Det eg er mest spent på er nok kva kjøredisiplin som finnes i historic feltet. Eg har til dags dato ikkje sett live eit einaste historic løp i Norge, så eg stiller på krittkvite blanke ark.
Slik eg ser det, er det beste med bilen at den ikkje er som alle andre . Å kun sjå Ford og BMW i periode H, kan fort bli litt einsformig (fyre fyre )
Kadetten er langt unna å være vinnarbil, og det gjeld nok også for sjaføren. Gler meg derimot til å oppleve dette miljøet, og følelsen av å stramme seler i ein løpsbil igjen.
Det eg er mest spent på er nok kva kjøredisiplin som finnes i historic feltet. Eg har til dags dato ikkje sett live eit einaste historic løp i Norge, så eg stiller på krittkvite blanke ark.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact: