Bakkeklaring/høyder på historiske racerbiler har vært et tema som har vært diskutert i lengre tid.
Jeg satte meg ned med Jan Egil Jensen i NBF hvor vi gikk gjennom Appendix K og J, og følgende muligheter/begrensninger gjelder:
Periode F (- 1965): 10 cm bakkeklaring
Periode G1 1966 - 1969): Samme som F
Periode G2 (1970 - 1971): Ved punktering på et hjul må bilen kunne kjøres uten at noe av karosseriet kommer I kontakt med bakken.
Periode H1 (1972 - 1976): Samme som G2.
Periode H2 (1976): Samme som G2
Periode I (1977 - 1981): Samme som G2
På vegne av styret i HRN
Holm Jacob M
Bakkeklaring/høyder historiske racerbiler
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Bakkeklaring/høyder historiske racerbiler
Fordkjører
Hei Mathis,
Jeg bygger G-bil og ønsker en avklaring.. kan du forklare hvor dere fant dette?
For App. J - 71 (G2) sier:
Jeg bygger G-bil og ønsker en avklaring.. kan du forklare hvor dere fant dette?
For App. J - 71 (G2) sier:
Art. 253.-Prescriptions common to all cars of categories A and B.
a) Chassis, ground-clearance, steering lock: the car, supplied with enough fuel for starting the event, its oil and water tanks fuil, must be able to drive over - under the power of its engine and with its driver at the steering-wheel - a mass of 85x 80 cm and l0 cm high.
The maximum steering radius shall be 6.75 m which means that the car must be able to make a complete turn in both directions without the wheels going beyond two parallel lines drawn on the ground 13.50 m apart.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
App. J -75 (H1) derimot sier:
Kan det være sånn at dere har blandet litt i hop eller oppstått en "trykkfeil" ??Art 253.-Prescriptions common 80 all ears of categories A and B.
a) Chassis, ground-clearance, steering lock: no part of the car should touch ground when one of its tyres is deflated.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
RETTELSE HØYDE/BAKKEKLARING
Edwin har fullstendig rett, her kommer en rettelse:
Periode F (- 1965): Bilen må kunne kjøres over en 80 x 80 x 10cm høy kloss.
Periode G1 1966 - 1969): Samme som F
Periode G2 (1970 - 1971): Samme som F
Periode H1 (1972 - 1976): Ved punktering på et hjul må bilen kunne kjøres uten at noe av karosseriet kommer I kontakt med bakken.
Periode H2 (1976): Samme som H1
Periode I (1977 - 1981): Samme som H1
Holm Jacob M
Edwin har fullstendig rett, her kommer en rettelse:
Periode F (- 1965): Bilen må kunne kjøres over en 80 x 80 x 10cm høy kloss.
Periode G1 1966 - 1969): Samme som F
Periode G2 (1970 - 1971): Samme som F
Periode H1 (1972 - 1976): Ved punktering på et hjul må bilen kunne kjøres uten at noe av karosseriet kommer I kontakt med bakken.
Periode H2 (1976): Samme som H1
Periode I (1977 - 1981): Samme som H1
Holm Jacob M
Fordkjører