Trenger hjelp til å finne ut mer om Formula Vee

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
Post Reply
kreidler@hotmail.no
Grease monkey
Posts: 1
Joined: 15 Apr 2014, 14:44

Trenger hjelp til å finne ut mer om Formula Vee

Post by kreidler@hotmail.no » 15 Apr 2014, 15:29

Hei! Jeg hentet i går en gammel VW Formula Vee, og ønsker å sette denne i stand slik den var, og gjerne prøve den på bane. Jeg har ingen historikk på den, men den er veldig gammel. Jeg vil anta den er basert på en tidlig 60-talls bil, eller kanskje ned på 50- tallet også. Motoren ser ut til å være en 1200 fra tidlig 60-tall.

Finnes det noen her som har peiling på disse? Er det noen som kjører løp med slike i dag? Hva var/er kravene for en slik dersom man skal være med på løp?

Noen som vet hva som vanligvis ble gjort med motorene med tanke på trimming osv.?

Dette ble mye spørsmål fra en fersking, men håper på noen svar allikevel.

[/img]

User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 15 Apr 2014, 18:32

Jørn M. Hanssen

User avatar
Per Olav
Grease monkey
Posts: 13
Joined: 29 Dec 2013, 11:05
Location: Nykirke

Post by Per Olav » 15 Apr 2014, 19:04

Her finner du nok svar og hjelp.

http://www.formelvee.se/sv/hem/

Mvh Per Olav

User avatar
kadettsprint
Mid-fielder
Posts: 76
Joined: 13 Dec 2007, 15:06

Post by kadettsprint » 15 Apr 2014, 20:18

Den jeg tror har beste oversikt over Fvee i Norge, er
Ronny Bogen-Jensen fra Halden. Du finner tlf-nr til ham på den svenske Fvee-klubbens sider, under medlemmer. Lykke til
60+ åring fra Fredrikstad med kat.F til 1000ccm.

Hotel
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 25 Nov 2008, 22:57

Re: Trenger hjelp til å finne ut mer om Formula Vee

Post by Hotel » 31 Aug 2014, 13:38

Hei!
kreidler@hotmail.no wrote: Finnes det noen her som har peiling på disse? Er det noen som kjører løp med slike i dag? Hva var/er kravene for en slik dersom man skal være med på løp?
[/img]
Vi har også en gammel Formel V som står i deler dessverre enda. Vi hadde håpet å ha den på bane i år. Men grunnet at JR hadde et uhell med SR sin -62 modell boble ble det ikke noe av i år. -62 modellen trenger vesentlig "doktorering" etter at bremsene forsvant under Herbie Memorial Run i fjor. Alt ok med JR, verre med bilen.

Men det var et side spor. Vi har kommet så langt med Formelen at vi har konkludert med at vi vil sette den sammen. Vise den for Bilsportforbundet og få "mangellapp" før vi tar det videre.

Det kjøres etter det jeg vet løp i mange land i utlandet. Sverige, Danmark, Tyskland, Finland med mer...

Kanskje vi kan "snike" oss inn i Historisk en gang... ;)

User avatar
Per Olav
Grease monkey
Posts: 13
Joined: 29 Dec 2013, 11:05
Location: Nykirke

Post by Per Olav » 31 Aug 2014, 22:48

Hvis dere har mulighet, burde dere legge turen til Falkenberg 12-14 sept. Der stiller det 30 Formel Vee biler til start. Så det burde være mulighet til å få mange tips og kontakter.

Per Olav

Post Reply