bensinslanger og bremserør
bensinslanger og bremserør
heisann folkens
holder på med en restaurering av en BMW 2002ti
og i den anledning lurer eg på hva dere gutta bruker til bensintilførselen,
gummislange,stålomspunnen slange eller kopperrør?
Har tenkt å legge tur-retur bensintilførsel inne i coupeen, og lurte på om det er noen krav/regler mot å legge bremserør til bakbremsene
inne i coupe, sammen med bensintilførselen?
MVH
AndreV
holder på med en restaurering av en BMW 2002ti
og i den anledning lurer eg på hva dere gutta bruker til bensintilførselen,
gummislange,stålomspunnen slange eller kopperrør?
Har tenkt å legge tur-retur bensintilførsel inne i coupeen, og lurte på om det er noen krav/regler mot å legge bremserør til bakbremsene
inne i coupe, sammen med bensintilførselen?
MVH
AndreV
Noen som har tips til butikker som selger stålomspunnen slange i ulike dim.?metervare og koblinger?
Er usikker på hvilken dim eg skal benytte i tur og retur på drivstoff slange
Skal benytte 2stk Weber 45 DCOH. har blitt tipset om 10mm tur og 12mm retur, men synest det er stort. noen med gode råd og tips?
Er usikker på hvilken dim eg skal benytte i tur og retur på drivstoff slange
Skal benytte 2stk Weber 45 DCOH. har blitt tipset om 10mm tur og 12mm retur, men synest det er stort. noen med gode råd og tips?
MVH
AndreV
BMW 02ti 70mod.
AndreV
BMW 02ti 70mod.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Teflonslanger til bremser etc. etc. kan du få kjøpt hos G.H. Fittings på Sofiemyr utenfor Oslo. ( tlf.: 41 40 38 99 )
De har ingen vanskeligheter med å selge til en løpsbil, men på gata er det jo forbudt med "gjør det selv greier " .
Webere og trykkregulator : Som regel veldig nødvendig hvis du bruker elektrisk pumpe ( - og det gjør du vel..! ), med mindre du bytter nålventil en gang i uka....
DH
De har ingen vanskeligheter med å selge til en løpsbil, men på gata er det jo forbudt med "gjør det selv greier " .
Webere og trykkregulator : Som regel veldig nødvendig hvis du bruker elektrisk pumpe ( - og det gjør du vel..! ), med mindre du bytter nålventil en gang i uka....
DH
Skal benytte El.pumpe (Facet red-Top) og just.trykkregulator. og da trenger eg tur og retur til bensintank. Dette er vel å annbefale vist man vil unngå mager blanding osv.... Skal ta en tur innom TESS, må ha slange både til bremser,klysj og bensin. Men er usikker på dim. på bensinslange, har lest at Webere skal ha stor mengde(Ø10mm) og lite trykk (3-4psi), noen som har råd å komme med?
MVH
AndreV
BMW 02ti 70mod.
AndreV
BMW 02ti 70mod.
Jeg kjører 45DCOE, og red top pumpe, men skal ikke ha retur. Det er jo bare på injection og turbo det....
Red-top pumpen skal ha 5/16" rør står det. Jeg har gått til innkjøp av 7mm slange. Nå vil din bil bruke forholdsvis mye mer fuel enn meg, men 8mm MÅ være tilstrekkelig.
Red-top pumpen skal ha 5/16" rør står det. Jeg har gått til innkjøp av 7mm slange. Nå vil din bil bruke forholdsvis mye mer fuel enn meg, men 8mm MÅ være tilstrekkelig.
Last edited by Vegard on 17 Oct 2005, 12:31, edited 1 time in total.
Aeroquip slanger
Bensinslanger: Du skal bruke -6 (Dash seks) til bensin, dvs innvendig diameter 6/16" eller altså 3/8. Det er lettere galskap å bruke annet enn Aeroquip/Earls eller tilsvarende på en løpsbil til bensin, olje og bremser. Rimelig, monteres med håndverktøy, demonterbart og gjenbrukbart n antall ganger.
Jeg drev firma med import av race parts på tidlig 90-tall, har fortsatt opprettholdt et rimelig godt lager av Earl's slanger og fittings, adapter, slange-ender osv. og har det meste - eller kan skaffe uvanlige biter på kort varsel.
Bremser: Bruk Dash 3 teflonslange med stål slange-ender og koplinger (3/16")
Clutch: Dash 4 teflon ditto ditto
Bensin: Dash 6 gummi/stålomspunnen
Bensin for store V8ere: Dash 8 gummi/stål
Olje trykkside: Dash 10
Olje sugeside : Dash 12
Med 10 min instruksjon og en skruestikke, baufil og fastnøkler monterer du alle disse slangene selv. Si fra hvis du ønsker hjelp med noe.
Jeg drev firma med import av race parts på tidlig 90-tall, har fortsatt opprettholdt et rimelig godt lager av Earl's slanger og fittings, adapter, slange-ender osv. og har det meste - eller kan skaffe uvanlige biter på kort varsel.
Bremser: Bruk Dash 3 teflonslange med stål slange-ender og koplinger (3/16")
Clutch: Dash 4 teflon ditto ditto
Bensin: Dash 6 gummi/stålomspunnen
Bensin for store V8ere: Dash 8 gummi/stål
Olje trykkside: Dash 10
Olje sugeside : Dash 12
Med 10 min instruksjon og en skruestikke, baufil og fastnøkler monterer du alle disse slangene selv. Si fra hvis du ønsker hjelp med noe.
Doc