Bensintank

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Bensintank

Post by Vegard » 02 Nov 2005, 11:17

Jeg har nettopp kjøpt meg en aluminiumstank som jeg skal montere midt i bagasjerommet i Minien. Det jeg nå lurer på er om dette er lov :)

Den er skumfylt.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 02 Nov 2005, 13:11

oui. Bare bett'n fæst gøtt!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 02 Nov 2005, 13:44

så bra... :)

Ikke noe for LeMans da, men et par runder rundt skogen?

Image

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 10 Mar 2006, 10:53

Hva med å montere en skumfylt tank foran i bilen min, orginalen sitter bak?
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 12 Mar 2006, 18:06

Hei Henning,

Hvilken periode-specs bygger du til?

Noen som vet hva som ble brukt i perioden?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 12 Mar 2006, 18:14

69 mod. skulle ikke det tilsi periode G?
Tror nemlig det skal finnes homologeringspapirer for den perioden, modellen var vel rimelig lik fra midten av 60 tallet og frem til 70 tallet en gang.
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 13 Mar 2006, 18:27

"Periode G" er delt i to: G1 (66-69) og G2 (70-71) og det er forskjell på de tekniskereglemente for disse klassene. (Men, om det er noe forskjell på dette med plassering av tank - vet jeg ikke)

At du kan forandre størrelsen (dvs. mindre) på tanken, er jeg ikke i tvil om, men om du kan montere den andre steder er jeg usikker på...

Er det andre biltyper som dette kan være aktuellt på?

Har du fått tak i homologerings skjema enda? Står det noe der?
Har du hørt med Mathis? :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 14 Mar 2006, 08:43

Ja snakker stadig med Mathis over gjerdet (vi er nermeste naboer) og fått bekreftet at jeg driver å bygger en G1 bil.
Regner med å få tak i Jan Jensen i morgen (han er på ferie) slik at jeg kan få brakt på det rene hvilke homologeringspapirer som gjelder.
De må vel bestilles fra NBF regner jeg med.
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Mar 2006, 12:58

Jeg ser at der er en fyr i Danmark som også kjører racve med en 'Special... kanskje du kan spørre han om råd?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 14 Mar 2006, 13:02

Det låter jo veldig interessant, hvor har du funnet han?
Har du evt. en mailadresse?
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Mar 2006, 13:21

Har kun sett han på bilder :D

Herren heter Erik Jensby. Har ingen e-mail adresse, men du finner han som bruker av HMS' forum (www.hms.dk) - bruker navnet er Jensby. Du må antageligvis registrere deg for så å sende han en "PM".
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 14 Mar 2006, 14:21

Ok,...takk for hjelpen!!
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 14 Mar 2006, 20:11

Kontakt med Erik Jensby er opprettet, virker som en grei kar.
Jeg har sendt avgårde en lang liste med spørsmål og forespørsler om hans erfaringer. Han har solgt bilen (kjøpt en Matra Djet), men det var bare hyggelig om han kunne være til hjelp sa han.
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 15 Mar 2006, 09:48

På startnummerlisten i Danmark er det faktisk to 850 Special. Her er Erik Jensbys :

http://www.hms.dk/index.php?module=phot ... humbnail=0

User avatar
Henning Christensen
Pitcrew
Posts: 17
Joined: 15 Nov 2004, 19:01
Location: Høvik

Post by Henning Christensen » 15 Mar 2006, 10:51

Startnummer 850 er den gammle "bilen" til Erik Jensby, han kommer som nevn i ny bil og har solgt Fiaten.
Henning C
2 x Alpine Serie V, 911 Targa og 850 Special

Post Reply