Page 2 of 4

Posted: 17 Mar 2006, 19:46
by oyvind
Denne Fiaten var da veldig fin. Min bror hadde en sånn (sivil) da han bodde i Roma på 60 tallet.

Posted: 07 Apr 2007, 10:58
by Vegard
Apropos bensintank. Når jeg nå monterer ny tank i bilen vil jo fyllehullet bli mitt i hanskerommet. Hva har folk brukt for å tette igjen hullet i bilen? Jeg vil jo få et slik hull jeg ikke har noe bruk for :)
Image

Posted: 07 Apr 2007, 15:46
by bk
Tynn aluminiuim, limt fast med karrosserilim (sikaflex). Enkelt å fjerne dersom behovet melder seg.

Posted: 07 Apr 2007, 18:40
by Vegard
Det var det jeg tenkte..... Birg, du som er connaisseur. Holder en 3 gallon tank på en racerMini?

Posted: 08 Apr 2007, 16:20
by Locost # 15
Snakker vi UK gallons så er du oppe i 13,638 liter.
Er det US gallons så er du på 11,35623 liter.

Har 20 liters tank på seven. den ble aldri fyllt heelt full, med untak av noen trenings pass.

kan vel tenkes at en 3 uk gallon tank holder til en mini..
Er usikker på hvor tørst en 1275 blir med Weber :?:

Posted: 10 Apr 2007, 08:47
by bk
1380 med Weber i 4-timers brukte mellom 18 og 22 liter i timen avhengig av bane. Do the maths :lol:

Så en 10-12 liter skulle være safe til våre løp, men mener det er en regel som sier at det skal være igjen X liter til dopingtest.

Posted: 08 Jul 2007, 20:02
by RS 1800
Samler deler til det som muligens(en dag) blir en Escort 1300GT for historisk, og har kommet over en bensintank. Hvilke krav er det til bensintanken? Kan jeg bruke en hjemmelaget tank i aluminium fylt med (obligatorisk..) skum?

Posted: 09 Jul 2007, 09:06
by bk
Edwin får korrigere meg nå, men jeg tror at du har alternativ mellom original tank, skumfylt, eller FIA-godkjent tank. Er usikker på hvilke krav som stilles til "hjemmelaget", evt til en hjemmebygger kontra en tank-mekker i england.

Posted: 09 Jul 2007, 16:18
by Fossil Racing
bk wrote:Edwin får korrigere meg nå, men jeg tror at du har alternativ mellom original tank, skumfylt, eller FIA-godkjent tank. Er usikker på hvilke krav som stilles til "hjemmelaget", evt til en hjemmebygger kontra en tank-mekker i england.
Det er IKKE krav til FIA-godkjent tank/fuel cell til heftige priser - slik jeg forstår det kan du fylle originaltanken med godkjent "skum" eller sveise en tank i aliminium og fylle denne med det samme "skummet". Jeg bruker en engelsk sveiset, ikke godkjent alu.tank, med godkjent "skum" -
det er sjekket og godkjent.

Posted: 09 Jul 2007, 17:07
by Sandman
Reglene sier:

Tank er "fritt" - men skal være skum fyllt, så det er fullt mulig å lage egen tank.

Om en såkalt sikkerhetstank (FT-3 / fuel-cell) benyttes - så skal denne ha godkjent FIA homologering/stempel.

Posted: 10 Jul 2007, 08:32
by bk
Thanks Ed :D

Posted: 10 Jul 2007, 18:26
by RS 1800
OK, takker for svar..! :)

Posted: 19 Aug 2007, 21:29
by Vegard
Birg, dere snakket om å lage egne tanker. Har dere gjort dette? Pris? Har fått quotes på tanker til Mini som passer i reservehjulshullet.

Posted: 20 Aug 2007, 08:42
by bk
LKE jobber med saken..hva slags pris har du fått?

Posted: 20 Aug 2007, 09:17
by LKE
bk wrote:LKE jobber med saken..hva slags pris har du fått?
Husern'te helt. Har en folder på dette er sted. Mener vi snakket om ca £130-140.

Litt avhengig av splash bowl i bunnen, måler (plastrør) på siden etc. Vi trenger vel totalt en 6-7 stk blant cooperklanen, så frakt er også et issue.

Sendte forespørsel til 5-6 stk. Fikk vel 3 aktuelle svar.