Bensintank

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 28 May 2008, 08:05

en på 12-15 liter er vel ok for våre løp. Mener å huske at 1380'n vi kjørte i 4-timers brukte 18-22 liter pr time litt avhengig av bane. Så skal man ha noen liter igjen til dopingtest.

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 28 May 2008, 09:02

Ikke hvis du skal kjøre historisk,min er som sagt 2,5 gallon.Holder i massevis.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 28 May 2008, 10:31

Hehe stemmer, jeg glemte å dele på 2 :oops:

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 23 Sep 2008, 12:24

Thore Songe-Møller wrote:Ikke hvis du skal kjøre historisk,min er som sagt 2,5 gallon.Holder i massevis.
OK, da bruker jeg den tanken jeg har. Men.... Hvordan fester jeg den. Kan jeg dra patentbånd over den, eller bør jeg lage meg noen "stropper i alu f.eks? For å hindre at den glir sidelengs ut av stroppene, kan jeg der bare bruke noen L-formede alubraketter?

Anyone?

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 23 Sep 2008, 12:43

Patentbånd ?? :shock: Trodde ikke du var rørlegger Vegard ...? :wink:
Lag deg alustropper og legg gummibånd imellom. Da sitter'n fast ..!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 23 Sep 2008, 13:38

Dag-Henning Nielsen wrote:Patentbånd ?? :shock: Trodde ikke du var rørlegger Vegard ...? :wink:
Lag deg alustropper og legg gummibånd imellom. Da sitter'n fast ..!
Har funnet noen snasne brede patentbånd i aluminium nemlig :)

Ja, jeg er enig i at det er litt "høkkert" :)

OK, hjemmelagede alustropper it is...

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 29 Sep 2008, 14:12

Ajajaj, hjemmelagde stropper er designet, konstruert og montert.

Er det noen slags krav til disse eller er bare et spørsmål om at tanken skal sitte fast?

Birg: Har også laget meg en liten plate for å ha i hullet på karosseriet. Hva brukte du for å feste denne? Karlssons lim? 8)

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 29 Sep 2008, 14:57

Veg: ikke langt unna.....

Biltema karroserilim, bensinfast. :lol:

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 04 Oct 2008, 01:03

Fant ikke noe slikt hos Biltema, men fikk tips om Sikaflex. Noen synspunkter?

På den nye bensintanken min er det en tapp for ventilasjon. Hva bruker dere å gjøre med denne? Slange? Hvor?

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 04 Oct 2008, 17:52

Sikaflex er bra.
Utluftingen skal ut av bilen med tilbakeslagsventil.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 05 Oct 2008, 17:16

Hvor går din ut da Thore? Hull i den lille aluplata?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 05 Oct 2008, 21:35

Min går ut gjennom hull i gulvet (originalhull). Ingen teknisk-guru som har sagt noe på det enda - på forrige mini-racer lå den ut og så en lang sløyfe med vann(bensin?)lås-bøy. Men der tanket vi underveis og det var større sannsynlighet for søl.

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 06 Oct 2008, 08:39

Vegard wrote:Hvor går din ut da Thore? Hull i den lille aluplata?
Ut fra et av hullene i gulvet som Birger.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

Post Reply