Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 28 May 2008, 08:05
en på 12-15 liter er vel ok for våre løp. Mener å huske at 1380'n vi kjørte i 4-timers brukte 18-22 liter pr time litt avhengig av bane. Så skal man ha noen liter igjen til dopingtest.
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 28 May 2008, 09:02
Ikke hvis du skal kjøre historisk,min er som sagt 2,5 gallon.Holder i massevis.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 28 May 2008, 10:31
Hehe stemmer, jeg glemte å dele på 2
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 23 Sep 2008, 12:24
Thore Songe-Møller wrote:Ikke hvis du skal kjøre historisk,min er som sagt 2,5 gallon.Holder i massevis.
OK, da bruker jeg den tanken jeg har. Men.... Hvordan fester jeg den. Kan jeg dra patentbånd over den, eller bør jeg lage meg noen "stropper i alu f.eks? For å hindre at den glir sidelengs ut av stroppene, kan jeg der bare bruke noen L-formede alubraketter?
Anyone?
-
Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
-
Contact:
Post
by Dag-Henning Nielsen » 23 Sep 2008, 12:43
Patentbånd ??
Trodde ikke du var rørlegger Vegard ...?
Lag deg alustropper og legg gummibånd imellom. Da sitter'n fast ..!
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 23 Sep 2008, 13:38
Dag-Henning Nielsen wrote:Patentbånd ??
Trodde ikke du var rørlegger Vegard ...?
Lag deg alustropper og legg gummibånd imellom. Da sitter'n fast ..!
Har funnet noen snasne brede patentbånd i aluminium nemlig
Ja, jeg er enig i at det er litt "høkkert"
OK, hjemmelagede alustropper it is...
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 29 Sep 2008, 14:12
Ajajaj, hjemmelagde stropper er designet, konstruert og montert.
Er det noen slags krav til disse eller er bare et spørsmål om at tanken skal sitte fast?
Birg: Har også laget meg en liten plate for å ha i hullet på karosseriet. Hva brukte du for å feste denne? Karlssons lim?
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 29 Sep 2008, 14:57
Veg: ikke langt unna.....
Biltema karroserilim, bensinfast.
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 04 Oct 2008, 01:03
Fant ikke noe slikt hos Biltema, men fikk tips om Sikaflex. Noen synspunkter?
På den nye bensintanken min er det en tapp for ventilasjon. Hva bruker dere å gjøre med denne? Slange? Hvor?
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 04 Oct 2008, 17:52
Sikaflex er bra.
Utluftingen skal ut av bilen med tilbakeslagsventil.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 05 Oct 2008, 17:16
Hvor går din ut da Thore? Hull i den lille aluplata?
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 05 Oct 2008, 21:35
Min går ut gjennom hull i gulvet (originalhull). Ingen teknisk-guru som har sagt noe på det enda - på forrige mini-racer lå den ut og så en lang sløyfe med vann(bensin?)lås-bøy. Men der tanket vi underveis og det var større sannsynlighet for søl.
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 06 Oct 2008, 08:39
Vegard wrote:Hvor går din ut da Thore? Hull i den lille aluplata?
Ut fra et av hullene i gulvet som Birger.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2