Umbraco bolter i tommer?
Umbraco bolter i tommer?
Noen som vet hvor man får tak i Umbraco-bolter i tomme-størrelser? Jeg trenger noen 5/16 bolter (korte og lange) til bakhjulsopphenget.
Helst i Oslo-området.. Har de hos Tingstad?
Helst i Oslo-området.. Har de hos Tingstad?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Edwin, du kan også prøve;
Zachariasen Jernvare AS, Seilduksgt. 19, 0553 Oslo
tlf. 22354888
De har det meste i tommer UNF/UNC og selger deg en 3/8" uten å blunke.
Fortsat gamle gutter bak disken med lærforkle og skyvelær. Har de ikke det du skal ha inne bestilles dette, om det så er bare en bolt.
Zachariasen Jernvare AS, Seilduksgt. 19, 0553 Oslo
tlf. 22354888
De har det meste i tommer UNF/UNC og selger deg en 3/8" uten å blunke.
Fortsat gamle gutter bak disken med lærforkle og skyvelær. Har de ikke det du skal ha inne bestilles dette, om det så er bare en bolt.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Trident Racing på Silverstone har alt du trenger av unbraco i imperale og metriske mål. De har også NAS (National Aerospace Standard) og AN bolter, som bør være et førstevalg til alle kritiske detaljer på løpsbiler. Boltene fåes i lengder som øker med 1/8 tomme (og uttrykkes i dash-nummer, AN 4 er 4/16" altså 1/4", AN5 er 5/16, AN6 er 6/16 eller altså 3/8, osv. Alle bolter har samme lengde på gjenget parti, svarende til en std AN (Army-Navy) stoppskive, en full høyde Nyloc mutter, og 3 gjenger over dette. Med disse boltene kan du alltid sikre deg mot å ha gjenget parti i skjær uansett. Boltene finnes også presisjonsslipt (for brotsjede hull) og med ferdig boret hull til låsetråd i hodet (boltens, ikke mekanikerens), med sekskant hode eller tolvkant. Trident er hardcore med henhold til produktutvalg, ikke noe gearspak-kuler i carbon eller elokserte gasspedaler der, nei. Anbefales!
Doc
Jeg har nettopp "dumpet borti" en sjappe i USA som har - etter hva jeg kan se - vettuge priser og et meget godt utvalg. Fimaet heter Pegasus Auto Racing Supplies og holder til i Wisconsin. De har en fin nettsjappe: http://www.pegasusautoracing.com/ og er flinke til å ha ting på lager... Forsendelse går med UPS - og da skal jeg delene på et par dager.. $50-60 for expresslevering er ikke så værst.
Har nettopp en bestilling på vei nå (andre på 14 dager )) De har også knallgodt utvalg på "Aeroquip" og NAS og AN-bolter samt alt mulig annet man trenger. Og med en dollar på under 6,50 så er det gunstig å handle.
Men - Unbraco i den dimmen jeg trenger var det litt dårlig med.. AN-bolter er til liten hjelp da der er vanskelig å kommetill med verktøy.
Har forresten en katalog til overs - tar med den neste gang jeg skal nedover.
Har nettopp en bestilling på vei nå (andre på 14 dager )) De har også knallgodt utvalg på "Aeroquip" og NAS og AN-bolter samt alt mulig annet man trenger. Og med en dollar på under 6,50 så er det gunstig å handle.
Men - Unbraco i den dimmen jeg trenger var det litt dårlig med.. AN-bolter er til liten hjelp da der er vanskelig å kommetill med verktøy.
Har forresten en katalog til overs - tar med den neste gang jeg skal nedover.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Er det takken for å komme med hjelpende innlegg Svinesund er ikke en dam, det er vel et sund eller fjord - eller ville det vel het Svinedamsbroa Man slipper i hvert fall ferge til dyre pengerVegard wrote: Går ikke Svinesundbrua over en dam?
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Ahem, teknisk korrekt er Ringdalsfjorden, en arm av Iddefjorden.....fri vei ut til Hvalær å svenskesia der, vettu.Fossil Racing wrote:Er det takken for å komme med hjelpende innlegg Svinesund er ikke en dam, det er vel et sund eller fjord - eller ville det vel het Svinedamsbroa Man slipper i hvert fall ferge til dyre pengerVegard wrote: Går ikke Svinesundbrua over en dam?
Og....det gikk ferge over Svinesund, inntil gamlebroa ble bygget på slutten av "trettiåra"...med et lite opphold i åpningen av brua formedelst
korporal Schicklgrubers grønnkledte gjester uten innbydelse 1940-45.
Doc
Familien min på morssida drev fergeservice over sundet fra sent 1700-tall.Vegard wrote:Ha, fantastisk avsporing dette. Min onkel eier forøvrig det gamle ferjestedet på Svinesund, og min mormor har bodd der inntil nylig. Slå den
etter hva jeg vet. Har en "stamtavle" et eller annet sted som viser dette...
er Skovborg i slekta di Vegard?
Halden....et kraftsentrum i historisk racing: Larseng/Mini Jem, Grimsrud/Escort TC, Ferd/Imp, Nilssen/Imp, Knutsen/Imp og Knutsen/Cooper S (Haldenser, nylig utvandret til Særp). Dessuten Sandman/Cooper S som er assosiert Østfolding og hangaround haldenser etter mye kaffe chez Cheek Racing cars....noen by i Norge med 25 000 sjeler som matcher vårs?
Doc