Lage flottører - materiale?

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Lage flottører - materiale?

Post by bk » 19 Jun 2006, 14:43

Jeg må modde mine SU H4 forgassere for at ting skal funke. Løsningen er lavere flottører eller det rælete opplegget med forlengelser m.m som jeg slet sånn med i fjor. De originale er i messing, og er sylindriske med et hull tvers igjennom. Hva slags materiale egner seg til dette? Noen som har forslag? De originale er for tynne til å kappe/lodde...

jackopor? Tre? Flytevest?
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 19 Jun 2006, 15:20

Er du sikker på at de orginale er for tynne til å modde? (Har du prøvd? Du har jo noen ekstra..)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 19 Jun 2006, 15:37

CNC! Det koster noen kroner, men det er garantert MANGE som vil ha...

Jeg har en kompis som kan lage slikt, skal jeg høre med ham?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 19 Jun 2006, 15:40

Litt vanskelig å få til på 3 dager kanskje?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 19 Jun 2006, 16:00

- trekk opp en flaske vin, kast flasken og innholdet, men ta vare på korken........ :wink:

Anonym

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 19 Jun 2006, 16:08

Sandman wrote:Litt vanskelig å få til på 3 dager kanskje?
Ja, men det står ikke noe sted at dette er et kriterie ;)

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 19 Jun 2006, 18:45

jeg kjører med forlengere nå, fungerer helt greit for meg, null lekkasjer osv, hittil iallefall
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 19 Jun 2006, 19:00

Lagde du nye bolter André?
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 19 Jun 2006, 20:17

ja laget selv. pinnebolter i stål. gjenget opp og borret hull til bensin.
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 19 Jun 2006, 20:21

5/16" gjenger?

Setter fatter igang på dreibenken. Det går nok greit, men er redd for at det er noe annet snusk med gasserene iogmed at den gikk så magert i fjor. Derfor ville jeg hatt H2 flottører eller tilsvarende, så kunne jeg bare ha dumpet dem opp i gasserene jeg låner av vegard :)
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 19 Jun 2006, 20:22

husker ikke hvilken dim det var jeg, er et par mnd siden jeg laget. funker iallefall fint hittil
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

Post Reply