Short-motor vask

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
Post Reply
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Short-motor vask

Post by Vegard » 24 Feb 2007, 00:24

Jeg har en Mini-motor som har hatt et lite uhell. I den anledning vil jeg gjerne demontere den for å få den vasket osv. Men, jeg har ikke tenkte å skifte ringer på stemplene. Om jeg tar ut stemplene og vasker alt, også montere alt på samme sted det kom ifra, så burde vel dette være greit? Vil det være en fordel å hone blokka og bruke gamle ringer? Da er det vel bedre å la sylinderveggene være right?

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 24 Feb 2007, 10:28

Right.... ( - med mindre du mistenker at du egentlig skulle ha gjordt noe mer.....)

DH

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 24 Feb 2007, 12:14

Neida, jeg trenger ikke det. Motoren fikk en liten oppussing for to år siden og alt er bra. Problemet er bare at dette skjedde:

Image
Image

Det betyr at jeg må hone hullene til kamfølgerne.

Den har nok ikke gått 5000km etter overhaling en gang, så alt er ok, selv om den ble overhalt av en engelskmann ;)

Post Reply