Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 30 Apr 2009, 13:40
Vegar, du har nok støtt på en såkalt
byråkrat. Gå til neste kasse i samme bygg
-
vegar
- Polesitter
- Posts: 241
- Joined: 22 Mar 2004, 16:22
- Location: Plankebyen
Post
by vegar » 30 Apr 2009, 23:36
Det har kommet nye regler rundt dette emnet, og det er som vanlig en flokk med hodeløse høns som sitter hos BT som ikke klarer å ta en beslutning. Det er flere som har reagert på slike kommentarer fra BT, men det er ingen som kan si sikkert at en hastighetslisens ikke gjør at du kan ha skilter på en bil med bur.
Dette gjelder kun helbur, så hvis du bare har halvbur på gata og skrur inn frontburet på løpene så er det OK
Forøvrig er dette en tullete regel, men BT begrunner denne regelen med at et bur ødelegger deformasjonssonene i nye biler
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 01 May 2009, 08:10
vegar wrote:
Dette gjelder kun helbur, så hvis du bare har halvbur på gata og skrur inn frontburet på løpene så er det OK
Forøvrig er dette en tullete regel, men BT begrunner denne regelen med at et bur ødelegger deformasjonssonene i nye biler
Jeg skjønner det med deformasjonsoner, men det er vel liten forskjell på din 65 modell og min 71 i utgangspunktet
Det samme gjelder f.eks Escortgutta.
Jeg kan jo skru ut framburet, problemet er at rattet er festet i buret.. More time...
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 01 May 2009, 17:34
Må du ha skilt?
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 01 May 2009, 22:05
Thore Songe-Møller wrote:Må du ha skilt?
Nei, men det er veldig kjekt med tanke på testkjøring/innkjøring osv. med tanke på få treningsmuligheter.
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 01 May 2009, 22:58
Vegard! Hva med et prøveskilt nå og da.
Du burde heller konsentrere deg om en HTP søknad hvis du har tenkt å kjøre CSM.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
bk
- Site Admin
- Posts: 1545
- Joined: 16 Mar 2004, 14:12
Post
by bk » 02 May 2009, 11:12
Enig med Thore - det vil alltid være en utfordring å ha skilt på en racer. Samme gnålet ved alle EU-kontroller om strøm, passasjersete, er buret lovlig, speedometer yada yada...pluss at alle EU-kontrollene for meg har vært når motoren er ute etc
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 02 May 2009, 19:48
For å få HTP må jeg vel ha vognlisens først? Jeg er straks der. Må bare få nytt sete fra UK, og væsketette torpedoveggene.
-
TSM
- Polesitter
- Posts: 237
- Joined: 15 Aug 2006, 11:02
- Location: Lommedalen
Post
by TSM » 03 May 2009, 16:58
Tror ikke du trenger vognlisens for å få HTP.Det du gjør er å få de rette HTP papirene fra bilsportforbundet.Når du har fylt ut det + bilder ,så sender du det tilbake og du får antagelig en godkjenning om et par år
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2
-
Vegard
- Champion!
- Posts: 1300
- Joined: 22 Mar 2004, 15:09
- Location: Nidaros
-
Contact:
Post
by Vegard » 07 May 2009, 14:52
Sandman wrote:Ring NBF og snakk med Jan Egil Jensen. Han vet hva som må til.
Dette er ikke så veldig greit ser det ut til. Tror man rett og slett må skru ut buret vise bilen, deretter skru det inn igjen. Er jo forholdsvis fort gjort, men spørs hva de sier til hovedstrømsbryter osv.
Nuvel.. Kanskje man skal satse på vognlisens i første omgang...