Bur og sånn

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 30 Apr 2009, 13:40

Vegar, du har nok støtt på en såkalt byråkrat. Gå til neste kasse i samme bygg :wink:

vegar
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Mar 2004, 16:22
Location: Plankebyen

Post by vegar » 30 Apr 2009, 23:36

Det har kommet nye regler rundt dette emnet, og det er som vanlig en flokk med hodeløse høns som sitter hos BT som ikke klarer å ta en beslutning. Det er flere som har reagert på slike kommentarer fra BT, men det er ingen som kan si sikkert at en hastighetslisens ikke gjør at du kan ha skilter på en bil med bur.

Dette gjelder kun helbur, så hvis du bare har halvbur på gata og skrur inn frontburet på løpene så er det OK ;)

Forøvrig er dette en tullete regel, men BT begrunner denne regelen med at et bur ødelegger deformasjonssonene i nye biler :roll:
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 01 May 2009, 08:10

vegar wrote:
Dette gjelder kun helbur, så hvis du bare har halvbur på gata og skrur inn frontburet på løpene så er det OK ;)

Forøvrig er dette en tullete regel, men BT begrunner denne regelen med at et bur ødelegger deformasjonssonene i nye biler :roll:
Jeg skjønner det med deformasjonsoner, men det er vel liten forskjell på din 65 modell og min 71 i utgangspunktet ;-) Det samme gjelder f.eks Escortgutta.

Jeg kan jo skru ut framburet, problemet er at rattet er festet i buret.. More time...

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 01 May 2009, 17:34

Må du ha skilt?
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 01 May 2009, 22:05

Thore Songe-Møller wrote:Må du ha skilt?
Nei, men det er veldig kjekt med tanke på testkjøring/innkjøring osv. med tanke på få treningsmuligheter.

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 01 May 2009, 22:58

Vegard! Hva med et prøveskilt nå og da.

Du burde heller konsentrere deg om en HTP søknad hvis du har tenkt å kjøre CSM.
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 02 May 2009, 11:12

Enig med Thore - det vil alltid være en utfordring å ha skilt på en racer. Samme gnålet ved alle EU-kontroller om strøm, passasjersete, er buret lovlig, speedometer yada yada...pluss at alle EU-kontrollene for meg har vært når motoren er ute etc :wink:

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 02 May 2009, 19:48

For å få HTP må jeg vel ha vognlisens først? Jeg er straks der. Må bare få nytt sete fra UK, og væsketette torpedoveggene.

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 03 May 2009, 16:58

Tror ikke du trenger vognlisens for å få HTP.Det du gjør er å få de rette HTP papirene fra bilsportforbundet.Når du har fylt ut det + bilder ,så sender du det tilbake og du får antagelig en godkjenning om et par år :roll:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 07 May 2009, 14:52

Sandman wrote:Ring NBF og snakk med Jan Egil Jensen. Han vet hva som må til.
Dette er ikke så veldig greit ser det ut til. Tror man rett og slett må skru ut buret vise bilen, deretter skru det inn igjen. Er jo forholdsvis fort gjort, men spørs hva de sier til hovedstrømsbryter osv.
Nuvel.. Kanskje man skal satse på vognlisens i første omgang...

Post Reply