E 85

Generelle tekniske spørsmål relatert til historisk racing.
vegar
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Mar 2004, 16:22
Location: Plankebyen

Post by vegar » 21 Apr 2008, 19:17

Javel?? Fortell meg hvor i Østfold det er E85 pumpe...
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 08 May 2008, 15:04

Har fått flg. svar fra NBF vedr. bruk av E85 i historisk racing :

"Racingseksjonen bekrefter at E85 ikke er tillatt brukt i historisk racing.
Historisk racing er en internasjonal klasse, selv om vi snakker om nasjonale løp. "


DH

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 08 May 2008, 15:15

...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 08 May 2008, 22:47

Da ønsker jeg bare å gratulere Racingseksjonen, med informasjonen 2 dager før løpet. :roll: Da jeg snakket med en i seksjonen før posting av tidligere innlegg, fikk jeg opplyst at Historisk Racing er en av de nasjonale klassene, som omtales i infoskriv av Mars og April 2008 "Norges Cup Klasse 4", og at De ønsket en "mer" miljøvennlig profil for baneracingen generelt.

Jeg for min del skal ikke kjøre, men forholder meg til skriftlig informasjon fra forbundet på deres offisielle side! :D

Hvorfor er enkelte så fryktelig redd for E85? Er det virkelig bedre å fylle Blytetraetyl eller Blytetrametyl på tanken.....? Noen av de værste miljøgiftene verden har sett! ja det er det faktisk tillatt å gjøre i henhold til FIA. Kanskje lurt¨å holde barna hjemme! :lol:
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

Post Reply