Mye fint å se hos 'söta bror' om dagen gitt:
http://youtu.be/j0wCySvWUsA
Falkenberg Classic 2012...
Falkenberg Classic 2012...
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
http://youtu.be/ZUtUFij1lhE
Ein voldsom kamp mellom Anders Berger og Myggan, men det som slår meg er kor mange runda søta bror får kjøre i Svenske HR løp.
Geir, fortell oss litt om denne BMWn.
Ein voldsom kamp mellom Anders Berger og Myggan, men det som slår meg er kor mange runda søta bror får kjøre i Svenske HR løp.
Geir, fortell oss litt om denne BMWn.
Med glede
Dette er en 320 Gr.5 bygd for 76 sesongen av Bosse Emma. Bilen har understell fra E9 CSL Gr.2, dvs. bremser og titan/magnesium fjærbein forran og den store diffen samt bremser bak.
Motoren er en M 12/7 F2 motor med rundt 300 hk ved 9400 rpm. Girkasse er den samme som Mads har i Caprien sin, Getrag 265 med magnesiumhus og motorsport innmat. Tobias har store problemer å handtere den med venstre handa ser jeg.
Litt interressant med denne bilen er at den ble bygd vinteren 75/76, 320 ble lansert for salg i Europa veldig sent på året i 75 slik at Forenade Bil, som var BMW importøren i Sverige på den tiden, måtte ha hatt enormt gode forbindelser inn i BMW systemet i Tyskland for å få ut et karosseri. Når BMW bygde de famøse Junior / Gentlemen Team bilene sine for 77 sesongen besøkte de Bosse for å se hvordan han hadde bygd bilen.
1976 var jo første året med de nye Gr.5 reglene og ingen hadde bygd en slik bil før Bosse og teamet hans gjorde det. BMW på mange måter kopierte bilen til Bosse. Det betyr at de måtte ha vært ganske imponert av det lille Svenske teamet og hvordan de løste oppgaven.
De senere Gr. 5 320ene ble utviklet av McLaren i USA da ble blant annet bakstillinga gjort om.
Geir...
Dette er en 320 Gr.5 bygd for 76 sesongen av Bosse Emma. Bilen har understell fra E9 CSL Gr.2, dvs. bremser og titan/magnesium fjærbein forran og den store diffen samt bremser bak.
Motoren er en M 12/7 F2 motor med rundt 300 hk ved 9400 rpm. Girkasse er den samme som Mads har i Caprien sin, Getrag 265 med magnesiumhus og motorsport innmat. Tobias har store problemer å handtere den med venstre handa ser jeg.
Litt interressant med denne bilen er at den ble bygd vinteren 75/76, 320 ble lansert for salg i Europa veldig sent på året i 75 slik at Forenade Bil, som var BMW importøren i Sverige på den tiden, måtte ha hatt enormt gode forbindelser inn i BMW systemet i Tyskland for å få ut et karosseri. Når BMW bygde de famøse Junior / Gentlemen Team bilene sine for 77 sesongen besøkte de Bosse for å se hvordan han hadde bygd bilen.
1976 var jo første året med de nye Gr.5 reglene og ingen hadde bygd en slik bil før Bosse og teamet hans gjorde det. BMW på mange måter kopierte bilen til Bosse. Det betyr at de måtte ha vært ganske imponert av det lille Svenske teamet og hvordan de løste oppgaven.
De senere Gr. 5 320ene ble utviklet av McLaren i USA da ble blant annet bakstillinga gjort om.
Geir...
- kadettsprint
- Mid-fielder
- Posts: 76
- Joined: 13 Dec 2007, 15:06
- kadettsprint
- Mid-fielder
- Posts: 76
- Joined: 13 Dec 2007, 15:06