Enda en periode H bil, kanskje?

Spesifikt om Periode H; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Alf Torp
Pitcrew
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2009, 12:12
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Enda en periode H bil, kanskje?

Post by Alf Torp » 16 Nov 2009, 15:43

Hei,

jeg vurderer å begynne med historisk racing med en noe uvanlig dings, en 1973 Opel Admiral. Bare for moro skyld og jeg har ikke engang lisens ennå så... Fersk!

Bilen er importert fra Sverige, og trenger en del jobb før evt. kjøring så dere trenger ikke holde pusten (hvis ikke dere har lyst, da)... Uansett, har lest litt rundt omkring men er fortsatt usikker på om bilen er homologisert. Jeg har funnet referanser til homologiseringsnummer 1352, men der gjelder det så vidt jeg skjønner Admiral A og ikke B, som er det jeg har. Litt lenger ned i lista står imidlertid Diplomat B (homologiseringsnummer 1378), så jeg er som sagt litt usikker. Jeg fant listen her, forresten:

http://www.sovren.org/competition/rules ... ation.html

Dersom noen har tips til hvor jeg kan få tak i homologiseringspapirene til noe slikt hadde jeg blitt glad :)
mvh,
Alf Torp

- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 16 Nov 2009, 18:20

Ta en telefon eller send en mail til Jan Egil Jensen på NBF. www.bilsport.no
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

User avatar
kadettsprint
Mid-fielder
Posts: 76
Joined: 13 Dec 2007, 15:06

Post by kadettsprint » 16 Nov 2009, 23:10

I følge lista til FIA er ikke Admiral B klasset. se link.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... &Model.pdf
60+ åring fra Fredrikstad med kat.F til 1000ccm.

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 17 Nov 2009, 08:10

Ut ifra den listen der, tror jeg Opel Diplomat V8 hadde vært saker :)

Alf Torp
Pitcrew
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2009, 12:12
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp » 17 Nov 2009, 08:17

Takk for tips!

Synes det er litt snodig at ikke Admiral B er klasset, da Admiral B og Diplomat B er samme bilen. Samme bremser, samme motoralternativer og samme karosseri(Admiralen ble levert med samme V8 som Diplomaten om du krysset det av på listen). Det eneste som skiller de er faktisk fremlykter og baklykter.... og at Diplomaten er mye dyrere å få tak i nå da.

Synd om det ikke går å kjøre med Admiralen, da jeg allerede har en som egner seg.. (dvs. for dårlig til å 100% restaurere).

Finnes det noen vei rundt dette, tro?
mvh,
Alf Torp

- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 17 Nov 2009, 08:29

Alf Torp wrote: Finnes det noen vei rundt dette, tro?
GT-klassen ?? Eller bygge om til Diplomat V8?
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

Alf Torp
Pitcrew
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2009, 12:12
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp » 17 Nov 2009, 08:36

har sendt avgårde en henvendelse til Jan Egil Jenssen om dette så får vi se... :)
mvh,
Alf Torp

- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1

Alf Torp
Pitcrew
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2009, 12:12
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp » 17 Nov 2009, 08:38

Per I wrote:
Alf Torp wrote: Finnes det noen vei rundt dette, tro?
GT-klassen ?? Eller bygge om til Diplomat V8?
Dette hadde vært veldig enkelt: Bytte motor, bytte diff. Thats it. :)

Håper på svar fra Jan Egil fort, dette er jeg spent på!
mvh,
Alf Torp

- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1

ascona_sr
Race Engineer
Posts: 23
Joined: 25 Oct 2007, 08:53
Location: Kongsberg

diplomat V8

Post by ascona_sr » 17 Nov 2009, 15:23

ikke for å vere gledes dreper siden jeg kunne tengt meg flere opel'er på banen men etter det jeg kan forstå av klassings nummerne så må nr 1378 vere diplomat A V8 siden nummeret tyder på at den er klasset i 1965 og dermed vanskelig å bygge om til :cry:

men en Diplomat V8 på CR65 kunne vert morsomt :lol:
Anders Hansen
Ascona 19sr i 2015??

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 17 Nov 2009, 15:50

#1378-65 er for pre-65 Diplomat V8 - - - med automat!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Alf Torp
Pitcrew
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2009, 12:12
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp » 18 Nov 2009, 08:13

Hm,

Det var da som pokker da... Litt kjedelig å kjøre de typiske oplene, kadett, rekord, commodore, manta og ascona så jeg håper det skyldes hull i listene. Det er vel lite sannsynlig, men det er jo lov å håpe. :)
mvh,
Alf Torp

- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 18 Nov 2009, 09:52

Sandman wrote:#1378-65 er for pre-65 Diplomat V8 - - - med automat!
Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har sett :wink:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 18 Nov 2009, 10:39

bk wrote:
Sandman wrote:#1378-65 er for pre-65 Diplomat V8 - - - med automat!
Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har sett :wink:
Og kanskje den sakteste flytebryggen jeg har sett :lol:

Alf, håper uansett at du finner en bil og blir med å kjøre.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 18 Nov 2009, 12:48

Henning wrote:
bk wrote:
Sandman wrote:#1378-65 er for pre-65 Diplomat V8 - - - med automat!
Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har sett :wink:
Og kanskje den sakteste flytebryggen jeg har sett :lol:

Alf, håper uansett at du finner en bil og blir med å kjøre.
- "flytebrygge" ..????? :shock: Har du båtførerprøven ??
Har forøvrig tipset Alf om å snakke litt med Conny J. i Svea. Han er jo en relativt stor Opel-fantast !

DH

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 18 Nov 2009, 12:57

Dag-Henning Nielsen wrote:
Henning wrote:
bk wrote: Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har sett :wink:
Og kanskje den sakteste flytebryggen jeg har sett :lol:

Alf, håper uansett at du finner en bil og blir med å kjøre.
- "flytebrygge" ..????? :shock: Har du båtførerprøven ??
Har forøvrig tipset Alf om å snakke litt med Conny J. i Svea. Han er jo en relativt stor Opel-fantast !

DH
Ble jo sjøsyk av å se den på banen...
Spør du Myggan er det ikke sikkert han er veldig imponert over DS'n.
Var vel den samme DS som blokket utsikten, og gjorde at Myggan ikke klarte å komme unna Vidar :shock:

Post Reply