Enda en periode H bil, kanskje?
Enda en periode H bil, kanskje?
Hei,
jeg vurderer å begynne med historisk racing med en noe uvanlig dings, en 1973 Opel Admiral. Bare for moro skyld og jeg har ikke engang lisens ennå så... Fersk!
Bilen er importert fra Sverige, og trenger en del jobb før evt. kjøring så dere trenger ikke holde pusten (hvis ikke dere har lyst, da)... Uansett, har lest litt rundt omkring men er fortsatt usikker på om bilen er homologisert. Jeg har funnet referanser til homologiseringsnummer 1352, men der gjelder det så vidt jeg skjønner Admiral A og ikke B, som er det jeg har. Litt lenger ned i lista står imidlertid Diplomat B (homologiseringsnummer 1378), så jeg er som sagt litt usikker. Jeg fant listen her, forresten:
http://www.sovren.org/competition/rules ... ation.html
Dersom noen har tips til hvor jeg kan få tak i homologiseringspapirene til noe slikt hadde jeg blitt glad
jeg vurderer å begynne med historisk racing med en noe uvanlig dings, en 1973 Opel Admiral. Bare for moro skyld og jeg har ikke engang lisens ennå så... Fersk!
Bilen er importert fra Sverige, og trenger en del jobb før evt. kjøring så dere trenger ikke holde pusten (hvis ikke dere har lyst, da)... Uansett, har lest litt rundt omkring men er fortsatt usikker på om bilen er homologisert. Jeg har funnet referanser til homologiseringsnummer 1352, men der gjelder det så vidt jeg skjønner Admiral A og ikke B, som er det jeg har. Litt lenger ned i lista står imidlertid Diplomat B (homologiseringsnummer 1378), så jeg er som sagt litt usikker. Jeg fant listen her, forresten:
http://www.sovren.org/competition/rules ... ation.html
Dersom noen har tips til hvor jeg kan få tak i homologiseringspapirene til noe slikt hadde jeg blitt glad
mvh,
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Ta en telefon eller send en mail til Jan Egil Jensen på NBF. www.bilsport.no
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !
JA til periode H !
- kadettsprint
- Mid-fielder
- Posts: 76
- Joined: 13 Dec 2007, 15:06
I følge lista til FIA er ikke Admiral B klasset. se link.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... &Model.pdf
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... &Model.pdf
60+ åring fra Fredrikstad med kat.F til 1000ccm.
Takk for tips!
Synes det er litt snodig at ikke Admiral B er klasset, da Admiral B og Diplomat B er samme bilen. Samme bremser, samme motoralternativer og samme karosseri(Admiralen ble levert med samme V8 som Diplomaten om du krysset det av på listen). Det eneste som skiller de er faktisk fremlykter og baklykter.... og at Diplomaten er mye dyrere å få tak i nå da.
Synd om det ikke går å kjøre med Admiralen, da jeg allerede har en som egner seg.. (dvs. for dårlig til å 100% restaurere).
Finnes det noen vei rundt dette, tro?
Synes det er litt snodig at ikke Admiral B er klasset, da Admiral B og Diplomat B er samme bilen. Samme bremser, samme motoralternativer og samme karosseri(Admiralen ble levert med samme V8 som Diplomaten om du krysset det av på listen). Det eneste som skiller de er faktisk fremlykter og baklykter.... og at Diplomaten er mye dyrere å få tak i nå da.
Synd om det ikke går å kjøre med Admiralen, da jeg allerede har en som egner seg.. (dvs. for dårlig til å 100% restaurere).
Finnes det noen vei rundt dette, tro?
mvh,
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Dette hadde vært veldig enkelt: Bytte motor, bytte diff. Thats it.Per I wrote:GT-klassen ?? Eller bygge om til Diplomat V8?Alf Torp wrote: Finnes det noen vei rundt dette, tro?
Håper på svar fra Jan Egil fort, dette er jeg spent på!
mvh,
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
diplomat V8
ikke for å vere gledes dreper siden jeg kunne tengt meg flere opel'er på banen men etter det jeg kan forstå av klassings nummerne så må nr 1378 vere diplomat A V8 siden nummeret tyder på at den er klasset i 1965 og dermed vanskelig å bygge om til
men en Diplomat V8 på CR65 kunne vert morsomt
men en Diplomat V8 på CR65 kunne vert morsomt
Anders Hansen
Ascona 19sr i 2015??
Ascona 19sr i 2015??
Hm,
Det var da som pokker da... Litt kjedelig å kjøre de typiske oplene, kadett, rekord, commodore, manta og ascona så jeg håper det skyldes hull i listene. Det er vel lite sannsynlig, men det er jo lov å håpe.
Det var da som pokker da... Litt kjedelig å kjøre de typiske oplene, kadett, rekord, commodore, manta og ascona så jeg håper det skyldes hull i listene. Det er vel lite sannsynlig, men det er jo lov å håpe.
mvh,
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf Torp
- 72 Admiral S
- 73 Admiral E
- 74 Admiral S
- 84 Audi 200 Avant Quattro
- 94 Audi 100 Avant Quattro
- 68 Reliant Scimitar SE4c
- 88 Reliant Scimitar SS1
Og kanskje den sakteste flytebryggen jeg har settbk wrote:Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har settSandman wrote:#1378-65 er for pre-65 Diplomat V8 - - - med automat!
Alf, håper uansett at du finner en bil og blir med å kjøre.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- "flytebrygge" ..????? Har du båtførerprøven ??Henning wrote:Og kanskje den sakteste flytebryggen jeg har settbk wrote:Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har settSandman wrote:#1378-65 er for pre-65 Diplomat V8 - - - med automat!
Alf, håper uansett at du finner en bil og blir med å kjøre.
Har forøvrig tipset Alf om å snakke litt med Conny J. i Svea. Han er jo en relativt stor Opel-fantast !
DH
Ble jo sjøsyk av å se den på banen...Dag-Henning Nielsen wrote:- "flytebrygge" ..????? Har du båtførerprøven ??Henning wrote:Og kanskje den sakteste flytebryggen jeg har settbk wrote: Hadde vært gromt som f spør du meg! Vi trenger "udda biler" for å tynne ut rekkene med Lotus, Mini og Cortina. A la ds'en på Velodromloppet, den bøseste racerbil jeg har sett
Alf, håper uansett at du finner en bil og blir med å kjøre.
Har forøvrig tipset Alf om å snakke litt med Conny J. i Svea. Han er jo en relativt stor Opel-fantast !
DH
Spør du Myggan er det ikke sikkert han er veldig imponert over DS'n.
Var vel den samme DS som blokket utsikten, og gjorde at Myggan ikke klarte å komme unna Vidar