E-Type
Da er det vel bare å løpe....Vegard wrote:Nå begynner virkelig prisen å være riktig
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde
Bilen har stått i snart ett år. Tenkte bare å vippe av toppen for å se at det ikke var fullt av rust Det så meget bra ut, så nå skal jeg:
1. Sjekke at toppen er tett, og montere den.
2. Sørge for at bilen starter hver gang, og er kjørbar (dvs at jeg må fikse noe drit med girmekanismen)
3. Justere hjulene slik at de peker noenlunde dit de bør
4. Rase ned Østerdalen og til PG for å få den justert som den bør.
5. Leke meg.
( Inni her et sted må jeg vel ta den med til biltilsynet og få noen skilter også)
Greit?
1. Sjekke at toppen er tett, og montere den.
2. Sørge for at bilen starter hver gang, og er kjørbar (dvs at jeg må fikse noe drit med girmekanismen)
3. Justere hjulene slik at de peker noenlunde dit de bør
4. Rase ned Østerdalen og til PG for å få den justert som den bør.
5. Leke meg.
( Inni her et sted må jeg vel ta den med til biltilsynet og få noen skilter også)
Greit?
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Homologert? No way....det er veldig rart at en XJR-13 motor skulle dukke opp i Tyskland, ettersom fabrikken hadde sitt svare strev med å overhale originalmotoren i bilen. De, av alle, burde vel ha visst det, om en originalmotor befant seg hos importøren i Tyskland...merkelig.
Vet at det har vært transplantert XJ-40 topper på V12 produksjonsblokka, og i gr C-tiden kjørte Walkinshaw med twin-cam topper på den blokka uten suksess, etpar ggr...motoren ble for tung oppe, og gav et (ennå) høyere tyngdepunkt enn single-cam originalen. Men jeg har aldri sett bilder, eller nærmere beskrivelse av den motoren. Kan det være en sånn en? Ser ikke ut til at verken svinghul eller sump er beregnet på midtmotorbil...?
Mystisk!
Vet at det har vært transplantert XJ-40 topper på V12 produksjonsblokka, og i gr C-tiden kjørte Walkinshaw med twin-cam topper på den blokka uten suksess, etpar ggr...motoren ble for tung oppe, og gav et (ennå) høyere tyngdepunkt enn single-cam originalen. Men jeg har aldri sett bilder, eller nærmere beskrivelse av den motoren. Kan det være en sånn en? Ser ikke ut til at verken svinghul eller sump er beregnet på midtmotorbil...?
Mystisk!
Doc